-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vi som ska ha barn i januari 2013Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Tack
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Smulan77
Du tänker helt rätt när du försöker fokusera på att chansen till ett friskt barn faktiskt är mycket, mycket större än risken för att något skulle vara fel. Men jag vet också hur jäkla svårt det är; dom där tankarna kommer smygande hela tiden. Hoppas du hittar något bra att sysselsätta dig med fram tills det är dags, så tankarna skingras lite. Håller alla tummar för att allt går bra!
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Hihi kollade precis på min mage & såg att min navel har ändrat form! Vad mycket knasigheter som händer i kroppen som man inte hade en aning om innan
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Igår när vi hade haft sex så började jag blöda igen. Herregud vad less jag blir på det här eviga blodet. Det är så segdraget varje gång, håller på i 2 dagar.. även om det inte är några mängder, så kommer det ju färskt blod. Jag är inte så rädd för att något har hänt med bebisen längre, men det blir ändå en psykisk påfrestning varenda gång. Det vore ju trevligt om man bara kunde få koppla av & njuta av graviditeten också. Är så glad att vi var in förra veckan på en ordentlig koll! Hoppas det inte håller på såhär ända till i Januari, då hinner jag väl bli galen på kuppen.. Jaja får köra med sexstrejk ett tag & hoppas på det bästa!
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Länge sen jag skrev men är inne och läser om er =)
Smulan77 hoppas att ni får bra svar på provtagningarna!! Här händer det grejor magen börjar puta mer och mer även om den är rättså degig fortfarande så känner man det under fettet och när man ligger ner så putar det mycket =) Tycker mig också känna att lill bebis har gett ifrån sig lite rörelser är inte helt hundra men det känns som när jag vänta Gustav!! Annars mår jag för tillfället väldigt bra, inte alls lika trött som innan!! Och så är det ju bara 3 1/2 vecka till UL jippie =) Har ni andra berättat på jobb och är det helt officiellt?? Vi tänkte att efter ultraljudet så lägger vi in en bild på facebook och jag hoppas att kunna dölja det tills dess på jobb också men jag är tveksam till om det kommer att gå
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Weehooo vecka 13 imorgon
Vi har talat om för några ur familjen (STOR familj har vi både jag och sambon) och för de närmaste vännerna. Hade inte tänkt tala om det på jobbet än om det inte är så att nån frågar. Börjar på måndag igen efter semester. Mår fortfarande utmärkt, lite halsbränna, ömma tuttar och hjärtklappning ibland är det jag känner av. Fick dock veta att jag kommer bli tvungen att byta barnmorska vilket gör mig så ledsen då hon jag hade var underbar. Med alla hormoner i kroppen så grät jag hela förmiddagen igår haha... Hoppas att ni alla har en härlig helg!
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Hejsan!
Hur mår ni alla gravida där ute? Jag har haft ont i magen den senaste veckan, som sammandragningar ungefär. De kommer när jag suttit ner och ska resa mig upp eller ligger ner och drar upp benen. Är detta något som någon känner igen..? Bör jag ringa MVC ang det? Hur mycket har ni gått upp i vikt? Och är det någons mage som verkligen ser ut som bebismage än? Min mage är nästan som vanligt
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Hej Paulina4! Jag önskar att jag kände nånting, nu är det väldigt oklart om det verkligen är någon därinne eller om jag bara har hittat på allt... Jag har inte gått upp i vikt heller trots att tuttarna och magen är större, så jag undrar hur det går till egentligen. (Eller, SÅ mycket större är den ju inte, men jag VILL ju också så gärna ha en bula att jag gärna sitter och går så att den framhävs på bästa sätt. Gud så löjlig man är...)
Tre dar tills starten av vecka 17! Inte långt kvar till UL!
Re: Vi som ska ha barn i januari 2013Jag känner mig också ganska ogravid, längtar till RUL i augusti.
Jag är trött o hungrig jämt. Har gått upp väldigt mycket i vikt Ibörjan av graviditeten så blev jag tvungen att äta ofta för att inte kräkas och jag klarade inte av att äta varm tillagad mat. Nu när det är bättre med illamåendet så är jag hungrig o sugen jämt. Jag har okså foglossnings känningar så min barnmorska rekomenderade att jag skulle köpa ett stödbälte. Jag kan också känna molande värk och att det drar i nedre delen av magen. Smulan77 hoppas att ni får bra svar på provtagningarna
Vi som ska ha barn i januari 2013Nu hoppar jag också på den här tråden. Vi är i v16 (15+4) idag och har Bf den 3 januari
|