-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vi som tar Puregon!
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Vi som tar Puregon!Vänder mig till er som precis som jag har provat flera turer med Pergotime utan att lyckas, jag fick inte ens ägglossning en enda gång
Men nu har jag gått vidare till nästa steg, tar min första Puregon-spruta imorron och vill se om det är någon som vill dela erfarenheter eller har några råd att ge mig:) Kram på er
Re: Vi som tar Puregon!Nu e första sprutan tagen, andra sprutan blir ikväll kl 20...
Väldigt spännande detta Ska till gyn för vag ul på onsdag o se om det händer något! Bara o hålla tummarna...
Re: Vi som tar Puregon!Nu har jag kommit en bit, tar 8:e sprutan ikväll. Sen på måndag e det dax för ul nr 2, förhoppningsvis är det dax för nästa spruta för att få igång äl
Som tur är mår jag kanon, har inte en enda biverkning av sprutorna!! Uppdaterar efter måndag... Kram
Re: Vi som tar Puregon!Höll på att bryta ihop i helgen, snacka om världens sämsta timing för att få urinvägsinfektion
Imorse var det iaf dax för ul nr 2, min gyn sa att penicillinkuren inte påverkar någonting, en stor sten förr från mitt hjärta.... Hade ETT Har jag inte fått mens 16 dagar efter jag tagit ovitrelle så ska jag göra ett grav-test... Håller tummarna så de nästan håller på att gå av!!!! Kram
Re: Vi som tar Puregon!Hej Stinen
När jag och min kille gjorde stimulerad insemination så fick jag också ta puregon. Precis som dig så hade jag en sprutpenna som togs i magen Tror jag tog 50 ui i ca 9 dagar? Och kom in för regelbundna vul för att se att äggen växte som dem skulle. När jag hade ett som var riktigt fint så vart jag ordinerad att ta en pregnylspruta (samma hormon som otrivelle) och 1½ dygn senare så utfördes inseminationen. Jag har aldrig haft problem med ägglossningen men det ville sig inte för oss ändå. Vi vart uppskrivna till ivf men då kön i sthlm är så lång så ville vi testa med detta först. Och tur som vi hade lyckades vi på första försöket
Re: Vi som tar Puregon!Oooohh grattis Mickan!
Tog ju som sagt sprutan igår morse så ikväll blir det till att mysa på Men vi ska inte insemineras utan prova själva hemma. Antar att insemination är nästa steg eller? Min gyn har inte nämnt något om det iaf. Hoppas att det fungerar lika bra på egen hand... Jag tog också 50 ui i 9 dagar, e lycklig över att ett ägg mognat över huvud taget eftersom inte ens en trippeldos pergotime kunde åstadkomma det på mig Tack för att du ger mig lite hopp Kram
Re: Vi som tar Puregon!Det har nu gått 5 dagar sen jag tog ovitrelle-sprutan, har ingen känning av varken mens eller graviditet. Men det kanske är för tidigt!?
Vet inte hur tidigt graviditetstecknen kan komma, har aldrig varit gravid Just nu väntar jag bara på att NÅT
Re: Vi som tar Puregon!Jag blev gravid på fjärde försöket med pergotime. Första försöket gav ägglossning, andra försöket(när de sa jag skulle ta dubbeldos) blev de ingen ägglossning, och de två sista försöken var lyckade enkeldoser.
Nu till det jag ville säga=) Jag hade ägglossning den 23feb, den 4mars kunde jag inte vänta längre utan tog ett gravtest som visade väldigt väääldigt svaga två streck=) Alltså 9dagar efter ägglossning visade jag positivt, tog dock 7test till de kommande dagarna för jag kunde inte tro det var sant. Jag hade INGA gravsymtom alls, första symtomen kom i början på april i form av illamående. Aldrig haft ont i brösten hittills under graviditeten. Det jag vill ha sagt är alltså att symtom behöver man inte känna. Skönt att du fått göra UL för att kolla så där blivit ett fint ägg=) och hoppas ni att simmarna är på hugget;) Önskar all framgång och fortsätt skriva här, spännande att följa hur det går.
Re: Vi som tar Puregon!Jaha, nu e d alltså 9 dagar sedan jag tog ovitrelle-sprutan o jag känner fortfarande ingenting...
Men jag känner inga tecken på mens heller så det kanske är bara bra Min gyn sa att jag ska testa sfter 16 dagar om jag inte fått mens, det betyder om ganska exakt en vecka! Jag håller tummar, tår och allt annat man kan hålla samtidigt Jag återkommer när nåt händer...
Re: Vi som tar Puregon!Nu har det gått 16 dagar sedan jag tog ovitrelle-sprutan, ingen mens men inget plus heller
Fattar ingenting, tänkte avvakta helgen o göra ett nytt grav-test på måndag. E d fortfarande negativt o mensen inte kommit så blir det till att ringa gyn o kolla vad som gått snett... Blir så trött på allt bara
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|