Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Viktuppgång, hur mycket?

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Viktuppgång, hur mycket?

Inläggav Widheden 06 dec 2009, 12:41

Jag är gravid i veckan 7 och har gått upp ca 2 kg.
jag har alltid varit väldigt viktnojjig men för första gången så är jag inte nojjig alls, utan längtar efter att få stor mage och har inga problem med att gå upp i vikt.
Min pojkvän verkar vara rädd för att jag ska gå upp i vikt utan att det har med bäbisen att göra.
Själv tycker jag att jag har ätit som jag brukar göra och inte vräkt i mej en massa.
Innan vägde jag 52kg och nu väger jag lite över 54kg.

Är det normalt att gå upp 2 kg under 7 veckor?
Widheden

Re: Viktuppgång, hur mycket?

Inläggav benicio 06 dec 2009, 13:15

Vet inte vad som är normalt men jag hade gått upp 12kg när jag var på inskrivning hos mvc och med mitt första barn gick jag upp 13kg totalt. Tycker inte jag åt onormalt i början men ändå så gick jag upp så mycket. Bm tror att ja slutat röka kan påvärkat vikten en del. Men måste verkligen vara indviduellt med hur mycke man går upp från gång till gång..
Bild Bild
Användarvisningsbild
benicio
Alltid online

BF: 100503
Bor: sthlm

Inläggav Emma&Tobias 06 dec 2009, 14:10

jag gick upp 7 kg dom första 13 veckorna :shock: men sen under nästa vägning vid vecka 24 så hadde jag bara gått up 6 hk.. så ungefär 8 kg fram tills nu :D och det var varken för mkt eller för lite enligt min BM men allt som allt mellan 10-15 kg var en "normal" viktuppgång under HELA graviditeten. så nu har jag inga fler trivsel kilon att ta till och skylla på.. men jag känner att jag hellre går upp lite mer och mår bra och kan njuta av denna tiden då det är mitt första barn-för att sen försöka komma igång med träning och sunda matvanor igen till våren och sommaren 8)
eller så förblir jag lite mjuk i kanterna för min sambo älskar och vill ha min kropp hur jag än ser ut :P fast man har ju ett ansvar gemtemot hela familjen att försöka hålla sig sund o frisk!!
Det viktigaste är hur du ser dig själv och att du är frisk och kan hålla ditt barn friskt.
grattis till ditt pluss och lycka till :D
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav matilda86 25 dec 2009, 16:55

Hej!

Jag är i vecka sex, strax vecka sju. Jag har gått upp ca två kg precis som dig. Det är väl olika, men visst kan man gå upp lte redan i början.

MVH

Matilda :D
matilda86
Nykomling

Inläggav *Pia* 13 apr 2010, 06:54

Är i vecka 6 och har gått upp ca 2 kg, tror nog att detta beror på att min mage är svullen. Det är väl mycket vätska som samlas i kroppen?!
Har alltid varit nojjig med min vikt, men jag får helt enkelt sluta tänka på det och fokusera på att den lille ska må bra:)! Äta nyttigt och röra på sig!!
Användarvisningsbild
*Pia*
Nykomling

Bor: Frillesås
Status: Gravid, kär & lycklig

Inläggav 178anonym 13 apr 2010, 07:05

De första veckorna gick jag upp 3 kg, men sedan gick jag ner en massa så nu har jag sammanlagt gått upp 6 kg i vecka 35. Om man äter som vanligt så tror jag inte att man behöver oroa sig alls. Kroppen sköter nog om allt åt en:)
178anonym

Inläggav newhell 13 apr 2010, 07:30

Ja det där är sååå olika... Jag hade gått upp 4 kg ca till v11. Nu har jag ingen aning :D Väger mig bara hos bm ;D
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav Veronica V 13 apr 2010, 07:48

Ja det är såå olika. När jag va i v 8 så hade jag gått ner 2 kg.
JAg tror att det kan bero på att jag slutade träna tungstyrka och att musklerna började försvinna. Men nu i V 10+2 så har jag gått upp 1 kg av dom jag tappat i början.
Allt handlar nog om att äta "rätt". Väldigt tråkigt men nödvändigt.
Bild
Veronica V
Stammis

BF: 101106
Status: Äntligen..

Inläggav lilljojo 14 maj 2010, 21:55

Med min dotter gick jag upp 21 kg.
från 50 till 71 - det var mycket! Men det sägs att är man smal så går man upp mer. Stämmer väl inte alltid men oftast. Nu är jag gravid igen och började på 49 kg - ska bli spännande att se vart jag slutar denna gången! :shock:
lilljojo
Stammis

BF: 110116
Status: Nu börjar det likna ngt :)

Inläggav Dum spiro, spero 29 dec 2010, 09:55

Jag är i vecka 6 nu. Och gick ner 2 kg i början, innan jag visste att jag var gravid. Mådde verkligen illa och tappade matlusten. Nu har jag igen gått upp dessa 2 kg...mycket hastigt. Alltså på några få dagar. Tror att jag har börjat samla vätska, då både mage och bröst är svullna :)
BildBild
Dum spiro, spero
Alltid online

BF: 110827

Nästa

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm