-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
viktuppgång under graviditet
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
viktuppgång under graviditetHej! jag undrar hur mycket ni gick upp till v. 20?
Re: viktuppgång under graviditetdom 10 första veckorna gick jag upp 5 kg. men sen gick jag ner 8 kg pga av att jag inte fick behålla någonting. så i vecka 20 -3 kg. men totalt gick jag upp 35 kg !!!
Re: viktuppgång under graviditet+5 kg. De kom i början. Nu i v. 22 är jag 5,5 kg +. Kan inte påstå att det är så mycket fett. Känner mig vackrare än innan graviditeten
Re: viktuppgång under graviditetOj, Jösses..ska man komma ihåg sånt?
Re: viktuppgång under graviditetGår snart in i v 20 och skulle gissa på 3kg denna gången.
Min förra graviditet hade jag dock hunnit gå upp säkert 7 kg, men iofs var jag riktigt trådsmal när jag plussade då..
Re: viktuppgång under graviditetRunt den veckan hade jag gått upp ca 10kg. Nu har det nog blivit 10kg till. Det är skit tråkigt men det är inte lönt att hänga upp sig på det. Förhoppningsvis försvinner kilona sen. Förra graviditeten gick jag upp 24kg totalt, knappt ett år senare hade jag gått ner 31kg. Så jag hoppas på samma tur den här gången
Re: viktuppgång under graviditetDå stod min vikt på -4 kg.. Nu i v.39 står den på +2 kg. Mycket märkligt då jag är normalviktig från början, tror min ämnesomsättning fick spatt när jag blev gravid
// Pooh ♥
MF aug-10 MA dec-10 Mathilda föddes 19 jan 2012 ♥
Re: viktuppgång under graviditetHej! hoppa alla mår toppen trotts era gravid kilon! haha jag gick upp6 kg fram till vecka 20 förra gången men denna gång är de värre nu är jag mycket rundare å finare! skulle tippa på 7 kg redan :/
Re: viktuppgång under graviditetJag är i v 19 och jag har hunnit komma upp i 8kg.... men förra graviditen hade jag nog inte ens gått upp 1 kg tills v 20? Men då pga mitt illamående.... men denna gång var jag tvungen att äta 1 gång i timmen för att inte äta, så därför har jag gått upp så mkt.... har även inte rört på mig så mkt, då vädret varit kasst och jag helt enkelt då inte haft ngn motivation.... men 8 kg är alldeles för mkt för mig, jag hade helst bara velat gå upp 4 kg tills nu.
Re: viktuppgång under graviditetVet ej i v 20 eftersom jag vägrade väga mig, men gick upp sammanlagt 26 kg. Supersvåra att bli av med (trots träning, bra mat etc), ammade Lille tils han var 13 månader och innan dess hände knappt nåt. Så nu när jag blev gravid igen så var det på 8+ upp sedan innan förra graviditeten. Dock hade jag bara gått upp 2 kg på inskrivningen denna gång jämfört med 5 kg på förra. Denna gång unnar jag mig inte nåt!
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|