Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Vilken barnvagn???

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Re: Vilken barnvagn???

Inläggav elelo 03 feb 2012, 00:17

Det beror ju helt på hur man bor och hur ens vardag ser ut om man behöver en stor vagn eller ej.. Är man mycket ute och går och barnet gillar att åka vagn så är det ju guld med en vagn med bra stötdämpning och som barnet sitter bekvämt i. Om barnet dessutom sover i vagnen så är ju en sulky inte optimal.. vår vagn var dyr, låg en bit över 10000, och vi kommer komplettera med en paraplyvagn. Så ska vi iväg kortare svängar så kan man ta den, men är vi iväg längre så kommer vi använda Teutonian. Den är ju sååå lätt att svänga och köra iom rörliga hjul, och jag kör min vagn, Jag bär den inte ;)
Användarvisningsbild
elelo
Alltid online

Bor: Stockholm
Status: Mamma till världens finaste Adrian

Inläggav SweetChili 03 feb 2012, 08:29

Jag funderar på att köpa en kombi-vagn från Danmark. I dessa går det alltså att ställa, bilstol, liggdel, sittdel och allt inkluderas i ett pris på ca 4500 svenska kronor. Sittdelen kan man sätta både vänd mot sig eller åt andra hållet som jag förstår det som. Detta låter ju nästan för bra för att vara sant :O

Har mailat dem och frågat om det går att beställa en sådan till Sverige. Får se vad svaret blir.
BildBild

Utomkveds: 2011-09-01
SweetChili
Alltid online

BF: 120713
Status: Gravid, första barnet :)

Inläggav elelo 03 feb 2012, 23:23

Råder alla att provköra vagnen man är intresserad av innan man köper den. I många fall (inte alla...) får man vad man betalar för. Se också till att vagnen och kanske framförallt babyskyddet ni köper har klarat de säkerhetstester som finns. Annars är Acta Graco Logico en vagn i 5000-kronorsklassen som säljs i Sverige, men då ingår ju inte babyskydd. Här är en svensk sida annars med lika billiga vagnar inkl babyskydd http://www.billigabarnvagnar.se/index.php
Användarvisningsbild
elelo
Alltid online

Bor: Stockholm
Status: Mamma till världens finaste Adrian

Inläggav förstagångare 03 feb 2012, 23:55

SweetChili skrev:Jag funderar på att köpa en kombi-vagn från Danmark. I dessa går det alltså att ställa, bilstol, liggdel, sittdel och allt inkluderas i ett pris på ca 4500 svenska kronor. Sittdelen kan man sätta både vänd mot sig eller åt andra hållet som jag förstår det som. Detta låter ju nästan för bra för att vara sant :O

Har mailat dem och frågat om det går att beställa en sådan till Sverige. Får se vad svaret blir.

Vilket märke är det? Till det priset har jag aldrig sett en kombi här (jag bor i DK)
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav SweetChili 04 feb 2012, 09:05

förstagångare , Boston Kombivogn 3600dk.
Jag fick svar från dem igår att de levererar sina barnvagnar till alla länder i europa och att frakten ingick i priset.

Företaget heter FlipFlap, hört talas om dem?
BildBild

SweetChili
Alltid online

Inläggav SweetChili 04 feb 2012, 09:13

Anledningen jag kan se varför de är så "billiga" är för att de inte har någon butik. De säljer bara från hemsidan, dock står det att man kan få komma förbi lagret om man hör av sig dagen innan.

Jag har hittat några kombivagnar i Sverige för ca 3500kr, men då ingår det bara en hård liggdel, sittdel och något regnskydd. Grejen varför jag helst vill ha en kombivagn är för att kunna ställa bilstolen direkt ner i ställningen och gå.

Jag tror vi kommer köra på den här Boston vagnen från Danmark om jag inte kan hitta något som verkar skumt.
BildBild

SweetChili
Alltid online

Inläggav AmelieM 04 feb 2012, 09:55

Hej! Köpte en Buggaboo Cameleon komplett på Blocket för 2500. Knappt använd med ett barn. Ville verkligen ha en sådan då den är superenkel att hantera. Köpt det mesta på Blocket. Finns riktiga klipp att göra!
AmelieM
Stammis

BF: 120607
Status: Färdig...

Inläggav L4c0st3 04 feb 2012, 10:25

Kul att läsa andras tankar och funderingar ang vagn. Vi köpte vår vagn nu i veckan, en emmaljunga nitro city på babyproffsen :)
Användarvisningsbild
L4c0st3
Stammis

BF: 120614

Inläggav förstagångare 05 feb 2012, 01:04

SweetChili skrev:förstagångare , Boston Kombivogn 3600dk.
Jag fick svar från dem igår att de levererar sina barnvagnar till alla länder i europa och att frakten ingick i priset.

Företaget heter FlipFlap, hört talas om dem?

Nej aldrig hört talas om dem, men var in på deras hemsida nu. Låter ju helt bra :)
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav JohannaB85 05 feb 2012, 23:05

Hej, Mycket man ska tänka på när man ska köpa vagn. Jag hittade bra information på http://barnnamn.info/val-av-barnvagn/. Jag köper på nätet men testar i butik. Kanske inte så snällt mot butiken men billigare för den som inte har så mycket pengar. :?
JohannaB85
Nykomling

FöregåendeNästa

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm