-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vilken barnvagn???
31 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Vilken barnvagn???Hej! Har nu börjat gräva riktigt i barnvagns-träsket... Fastar ju givetvis för de svindyra modellerna. Väntar första barnet. Kollar även begnagnat. Hittade idag en bugaboo camelion 05! Köpa ny el vågar man köpa använt. Känns dumt att snåla på en sån viktig kompis:-)
Re: Vilken barnvagn???Barnvagnar är i princip odödliga så följa hjärtat. Vi köpte en ny. Det var kul när Hubbe var nyfödd, så det var klart värt det att få gå runt med en finfin sprillans svindyr vagn.
Vilken sort du ska använda beror helt på hur du ska använda vagnen. Stridsvagn för skogspromenader eller en lätt cityvagn som du lätt kan köra i stan, lyfta över trottoarer och på bussar
Re: Vilken barnvagn???Vi var på Babyland förra helgen och kollade barnvagn och man blir lite avskräckt när man ser alla olika modeller och märken och man fattar ingenting. Men vi har iaf bestämt vad vi ska ha; en kombivagn med hårdlift och svängbara hjul fram (som kan låsas) eftersom vi bor högt upp i ett hyreshus utan hiss och relativt centralt i Sthlm, men ändå i närheten av "skog". Vi kommer nog att köpa en ny vagn, man kan ju ha den till syskon sen :p.
Re: Vilken barnvagn???Vi bor på tredje våningen utan hiss så utbudet minskar rejält. Går ju på vikt och storlek. Jag är inte så stor själv och noll tålamod. En vagn på 16 kg går ju helt bort. Kollade även på en "billigare vagn" men fortfarande lätt. Men den va alldeles för svår att att ta isär. Jag blir galen!!! Det är ju så mkt att handla. Min sambo tror ju att alla vagnar är som allt annat. Man betalar mkt för märket, sen är det nog i princip samma vagnar... Har blivit kär i ICandy och Mountain Buggy. Men köper väl en Brio Sing till slut:-)))
Re: Vilken barnvagn???Juste. Hade glömt bort att vagnarna är så tunga! Vi tog precis bort suffletten till Hubbes vagn och jag svär på att den blev 3 kg lättare- minst! Utan hiss förstår jag om ni söker en lättare cityvagn...
Vi köpte sittvagn med mjuklift. Mjukliften var perfekt. Hubbe sov i den och jag kunde bära runt honom och ha honom med mig. Vi funderade på hårdlift men det blev både för dyrt och sen räknade vi med att det skulle bli för tungt. Mjuklift var toppen
Re: Vilken barnvagn???Ja dom är sjukt tunga! Vi funderade på mjuklift först men sen tänkte vi om då vi har tre katter. Skulle dom springa in i liften så ger ju en hårdlift lite mer stöd.
Re: Vilken barnvagn???Fast brukar inte katter vara väldigt försiktiga? Men det är klart, är de tre stycken som bånglar sig ner i mjukliften så kanske det händer en olycka
Re: Vilken barnvagn???Vi har köpt en Emmaljunga city cross vi. Är nöjd än så länge, hyffsat pris och lätt att hantera. Vi bor på landet så den modellen passar oss ganska bra då =) Har hunnit provköra den hemma lite, lillkillen har inte tittat ut än så.
Re: Vilken barnvagn???Vi har oxå tittat på en emmaljunga. Men vi får se. Vi får nog utforska lite till tror jag:p. Hoho jag hoppas att dom blir mer försiktiga med lilltjejen än vad dom är nu. Det kan rejsas en hel del här!
Re: Vilken barnvagn???Det bästa är väl att åka och provköra lite vagnar och se vad som faller en i smaken. Vi bor 3 trappor upp utan hiss, har en Teutonia Be You med Fashion liggdel (lämnas dock i barnvagnsrum).. Stog mellan den och en Bugaboo för oss men jag tycker Teutonian är skönare att köra, lite tyngre och i och med det känns den stabilare, och enligt mig snyggare. Sen ville jag inte ha ergonomisk sittdel utan en vagn med fullt liggläge, så då försvann Buggan.. Tur att jag tänkte så för Adrian vägrar sova på rygg!
Men som sagt - åk och kläm och kör vagnarna! Och köp det som passar era bwhp
31 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|