Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

vilket sjukhus?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: vilket sjukhus?

Inläggav emmaoskrutten 04 maj 2010, 18:30

Dottern blev förlöst med snitt på SÖS. Fick toppenbemötande både på avdelningen, operation och på BB. Blir SÖS för oss denna gången med :)
emmaoskrutten
Alltid online

Inläggav knutsiri1 04 maj 2010, 19:18

Blir Lunds sjukhus för mig. Är jättenöjd med personalen där från förra förlossningen. De var supertrevliga. Och sen har de patienthotellet som är skönt att vila ut på sen :) Hoppas bara att där är plats för mig annars får det bli Malmö
Ha det underbart
Användarvisningsbild
knutsiri1
Stammis

Inläggav helenaeg 04 maj 2010, 20:08

Jag ska föda på Södra BB och går där på MVC också. Har vänner som fött där också och varit supernöjda. Det som är bra är att man föder på samma ställe (samma lokaler) där man går på mvc och det är samma barnmorskor som man redan känner som hjlper till. Sen får man ett eget rum med två sängar och får stanna kvar i några dagar efter förlossningen. Man är också kvar i samma rum där man föder. Det ska var mer familjärt och nära.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Gotland 05 maj 2010, 20:16

Det lutar åt uppsala. ungefär lika långt dit som till danderyd el karolinska.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav mikafika 05 maj 2010, 21:30

Jag går hos BM-västermalm, dels för att det är nära men även för att de är kopplade till BB-Stockholm där vi vill föda och man har platsgaranti där om man går via en av deras BM mottagningar...fram till September 2010...efter det har man bara förtur fick vi reda på vid inskrivningen. Känns lite snopet då vi ska ha barn i Oktober, nu är vi uppskrivna på kölista att få föda där, men det hade ju vart skönare att få garanti. Nu kommer vi inte få veta var vi ska förrän när vi väl ska in på förlossningen :(
BildBild
mikafika
Alltid online

BF: 271010

Inläggav Jea 07 maj 2010, 16:58

Jag födde på södertälje sjukhus och är super nöjd. Personalen där är helt underbara och tillmötesgående. Jag födde där första gången också och var jätte nöjd då med. Jag tror inte det är samma personal på gyn som på förlossningen för jag var där också tidigare i graviditeten och kände inte samma känsla där som på BB. Men jag hade ju fött där tidigare och var inte alls nervös att det skulle bli så när det väl var dags att föda. Så jag skulle varmt rekomendera Södertälje. Det är ett rätt litet och intimt BB så det är samma ansikten man ser om man blir kvar några dagar. :D
Bild

Bild
Jea
Stammis

Inläggav mitkey 08 maj 2010, 01:00

Vi ska till Mölndal sjukhuset här i Göteborg! Varför? Föratt:
1) Personalen är super duktiga och trevliga
2)Det är så nära oss (5min hemifrån)
3) De har fräschare lokaler,
4) Vi som Aurora-patient har så gott som garanterad plats när det blir dax!

Jag har både träffat några av bm och 2 av läkarna som jobbar på FL och pratat med dem och alla har varit så kompetenta och erfarna och det har skapat ett enormt förtroende hos oss!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
mitkey
Alltid online

BF: 100502
Status: Lycklig mamma :)

Inläggav MariaL 16 maj 2010, 18:49

Födde Jonna på US i Linköping, hoppas på det denna gång också, men är det fullt får vi åka till Norrköping....
Användarvisningsbild
MariaL
Stammis

BF: 100701

Inläggav Sabuni 24 maj 2010, 13:08

Jag har valt SÖS, men hopppas att komma in på Södra BB. Min syster fick föda där, alla har varit superduktiga och trevliga. Sen är det alltid trevligt att få eget rum med dusch&toa och vara kvar på samma rum :)
Sabuni
Nykomling

BF: 100614

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm