-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)
9 inlägg • Sida 1 av 1
VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Hej!
Är idag på bim+10 och ännu har inte mensen kommit, tänkte köpa ett test idag och använda imorgon med morgonurin. Vilket test ska jag köpa? (Ej via internet och ej CB Digital) Tycker det är svårt eftersom man får höra något negativt om alla test! Hoppas någon vill svara! Mvh Marike
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Nu menar jag ju inte att ni ska bestämma åt mig, utan bara ge mig era åstiker om varför ni tycker ett test är bättre än det andra.
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Bara nyfiken, varför inte CB Digital?
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Jag brukar förespråka tester som ger röda streck istället för blå. Ett mycket svagt resultat är lättare att tyda med röda. Men om du verkligen är tio dagar efter bim (dvs att din ägglossning inte varit sen), så kvittar det totalt efter så många dagar.
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Säger som anile, så lång tid efter bim så spelar det egentligen ingen roll vilket test du tar, det bör vara nästintill omöjligt att inte se det rätta resultatet. Jag testade bim+3 med aco Preg och fick ett superstarkt streck som faktiskt nästan var starkare än kontrollstrecket. Efter det tog jag ett cb plus och även där var jag utan tvekan gravid. Men åter igen måste jag hålla med anile, använd ett test som visar röda/rosa streck. Dom blåa kan vara lite kluriga med den konstiga bakgrunden.
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Mmeil: Tycker de är onödigt dyra ifall jag nu inte skulle vara gravid, så jag testar hellre med en billigare variant först!
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)då är ju internettesten extremt billiga i jämförelse med ALLA som man köper i butik. Många levererar dagen efter om man beställer innan 17, men du kanske bestämt ville testa idag??
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Ja, kände att jag vill testa så fort som möjligt nu. Det är ju helg nu också, så testerna hade inte kommit förrän på måndag/tisdag om jag beställt.
Re: VILKET TEST ska jag använda? (BIM+10)Som andra oxå svarat så kan jag tycka att du kan testa med vilka test som så långt över BIM
Jag tycker bäst om Clearblues tester och har kört med dom... Lycka till! Kram S
9 inlägg • Sida 1 av 1
|