-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Visa brösten på förlossningen?
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Visa brösten på förlossningen?jag hade bh-top under förloppet, men innan utdrivningen fick jag ta av mej den, men hade fortfarande knäppt skjorta.
Re: Visa brösten på förlossningen?Tack allihopa för era stöttande svar! Känns jätteskönt att det finns folk som förstår hur jag känner.
Sofflina: Blev du tvungen att ta av den, eller valde du själv att göra det?
Re: Visa brösten på förlossningen?tvungen och tvungen... eftersom bebisen ska upp på bröstet och få söka sej till bröstet direkt så var jag ju tvungen att ta av mej den... men det var ju inte så att någon "slet" av mej den.
det var väl mer att vi borde ta av den pga vad som komma skall, så då gjorde jag såklart det.
Re: Visa brösten på förlossningen?Ja, man vill ju att bebisen ska få bästa möjliga start på livet såklart.
Förlåt, ser nu att du heter Soffilina. Surfade på mobilen igår, så texten var mini
Re: Visa brösten på förlossningen?Jag har också väldigt små o platta bröstvårtor, hade lite komplex för det när jag var ungre. Jag har inga problem att visa brösten men det blev väldigt svårt att amma. Min son är flaskbarn o det kommer min nästa att vara med för jag vill inte gå igenom det helvetet med amningsgestapo på bb igen. Det blir tabletter direkt efter förlossningen.
Lycka till o jag lovar att du har annat att tänka på när du väl är på förlossningen. P.s jag lovar att din kille kommer älska dina bröst om du bara ger honom chansen, han älskar ju självklart hela dig ![]() ![]()
Re: Visa brösten på förlossningen?Jag hade också en sån bh-top på mig under förlossningen och jag tog inte av den när Theo kom upp på min mage. Den var så mjuk att när det var dags att lägga honom till bröstet så kunde jag bara föra den åt sidan. Som strumpan skriver så är ju amningslinne/bh ett bra alternativ.
Re: Visa brösten på förlossningen?Som sagt så är det väldigt mycket annat under en förlossning att tänka på än just brösten. Jag tror faktiskt inte du kommer bry dig det minsta när du väl ligger där och har superont. Barnmorskorna bryr sig inte heller om det utan har mest fokus "där nere" om man säger så. Det kommer både bli slemmigt, blött, blodigt (tom bajsigt) när du föder barn och tror absolut inte du kommer tänka det minsta på det. Om inte annat så kan du ju alltid försöka bli av med den fobin under just förlossningen?, då är det ju så mycket annat som händer och du kanske inte alls tänker på dt förrän efteråt och då känner du dig jättestark som vågade?.
Sedan förändras ju brösten under graviditeten och efter förlossningen och blir både större och mörkare så kanske ändras formen också? det vet man ju inte men jag tycker absolut inte att det ska hindra dig från att "visa upp dig" hihi Lycka till! Mamma till Heiley (110123)
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|