-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4
8 inlägg • Sida 1 av 1
VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4Någon som varit med om att ett tidigt VUL visat att ni varit i någon annan vecka än vad man får om man räknar från senaste mensens första dag? Det skiljer 10 dagar för mig önskar att få höra om någon som varit med om samma sak eftersom detta gör mig så orolig!
Re: VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4UL av olika slag kan ju beräkna mer exakt hur långt gången man är! Det kan ju vara så att du haft ÄL senare än du trott och att ägget sen inte fäst i livmodern förren lite senare också! Vet inte om det kan ge 10 dagar men det är säkert inte omöjligt..
Vad sa läkaren som gjorde ditt VUL? Ska du dit igen?
Re: VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4Tack för ditt svar. Hon sa inget om det, och jag reflekterade inte över det förrän jag kom hem. Var så nervös och hoppades så på att hon skulle se att allt var normalt, men syntes inte så mycket bara att hon på nåt sätt kunde mäta att det var v4+4 så ska tillbaka om en vecka. Vi försökte bara just runt ÄL så kan tyvärr inte haft den senare, men kanske det där som du sa om att det tog ett tag innan det fäste, jag får hoppas på det och att det ser bättre ut om en vecka. Fast riktigt nervös nu eftersom jag hade ett missfall för 2 månader sen...
Re: VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4Men är det inte så att hon räknade från befruktningstillfälle istället för från mensens sista dag då? :S
Re: VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4Hmm ja det skulle ju stämma mkt bättre isf, men jag trodde alla läkare räknade från mensens första dag? Tack, känns lite bättre att iaf ha några alternativa svar på varför det inte stämmer =)
Re: VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4Jag gjorde vul idag och enligt min första dag i sista mensen ska jag vara i vecka 6+1 ungefär men läkaren sa att jag var i vecka 7+1, el 2
fattar inte heller hur det kan bli så:S
Re: VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4Det är inget ovanligt att datumet blir flyttat. När man räknar efter senaste mens får du bara ett preliminärt datum eftersom det är olika när ägglossning sker eller när ägget befruktas. VUL eller RUL brukar ge ett lite mer riktigt datum.
Jag blev flyttad 8 dagar med min första och 9 dagar med min andra. Du behöver inte vara orolig! Lycka till!
Re: VUL i v.6 visar att jag är i v.4+4Jag blev också flyttad, beroende på vem som gjorde UL. Den privata klinik jag gjorde några extra UL på flyttade mig alltid 1-2 veckor bakåt. Medan den "kommunala" vården alltid fick det att stämma något sånär med mensens första dag.
Som andra redan har skrivit så är det väldigt vanligt att man blir flyttad vid UL. Det kan bero på så mycket, bland annat hurdan UL-maskin man använder sig av. Man räknar dessutom med 10 % felmarginal sa min BM
8 inlägg • Sida 1 av 1
|