-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?Ska få gå på ett vul på torsdag och kommer då vara 7+2 om jag räknat rätt? Anledningen till vul:et är magont och en liten blödning och det kanske helt enkelt inte bådar gott, och jag är orolig, men känner att det lika gärna kan få stökas över så det är gjort isåfall. Men, om det ser bra ut, vad kan man se så tidigt in i graviditeten? Kan man se hjärtat slå? Är det någon som har nån bild att dela med sig av från ett så tidigt vul. tack på förhand!
Re: Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?7+2 är ju v 8 och i min bilddagbok kan du se vad jag fick se i v 9
Re: Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?Ja det ska man kunna. Sen beror det så mycket på hur gammal ultraljudsmaskin de har. Det tjatar jag alltid om här, men det är för att jag har fått göra om en del ul just på grund av att de inte kunnat se ordentligt.
När jag var i 6+4 så såg man som en liten böna som det fanns ett litet litet hjärta i. I 9+3 så såg den mer ut som en oskalad jordnöt. Jättesött och helt surrealistiskt. Lycka till!
Re: Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?I vecka 6+3 såg de hos mig bara en fosterhinna, 7+3 en liten böna men inget hjärta, vecka 8+1 såg de ett litet hjärta bulta på, men det försvann då och då. det beror som tidigare sagt på maskinen och hur mycket de letar och vart fostret ligger, men om de inte ser hjärta första gången så brukar de göra en koll en till två veckor senare eftersom de kan bara väldigt svårt att se hjärta, men så länge fostret växer så brukar det vara ok. ja just det några dagar senare typ v 8+6 såg jag ett foster med korta stumpar till armar och ben och så rörde den sig som en liten fisk.
Re: Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?återstår att se..jag uppdaterar imorrn
Re: Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?Gravid igen? Grattis vad roligt och hoppas att förutsättningarna är bättre denna gång
Re: Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?tack tjejer
Re: Vul i vecka 7..vad kan vi tänkas se?Detta var vad vi fick se. Framflyttad en dag och det slog ett fint litet hjärta!
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|