-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
VUL/UL bilder!
29 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
VUL/UL bilder!Hej på er! Tänkte att vi kunde ha en tråd för dem som vill(ja bara de som vill såklart, man ska inte känna sig tvingad) dela med sig av sina bilder på de små liven!
Här kommer mitt färska bidrag, taget idag den 17/2
Re: VUL/UL bilder!jag är i vecka 13 imorrn
Re: VUL/UL bilder!Ohh! Bilder är kul!
Sennah: Vilken sötnos!! Jag gjorde ju VUL V 8+0 så den bilden kan jag bidra med. Nästa blir väl inte förren RUL.. Men jag är lite orolig så jag kanske kan tigga till mig ett extra. Vi får se. download/file.php?id=19343
Re: VUL/UL bilder!Jag hoppas på en bild nästa vecka! Då ska ni få se!!
Make a pregnancy ticker------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ MA 6 Nov -11 (v.10)
Re: VUL/UL bilder!Här kan ni se en bild på vår bebis i vecka 12 (11+3). Helt underbart att få se den lill*
http://minbebis.com/blogg/idlisa/?p=2078
Re: VUL/UL bilder!Åh va kul me bilder
Där ja bor blir man inte erbjuden att få göra nåt VUL. Har ni bett om att få göra det själva? Jag får vänta ända tills 20 april innan jag får se min lilla, känns som en evighet men då kommer bild upp
Re: VUL/UL bilder!lillaskrynklan: min bild är inget VUL utan ett vanligt UL som gjordes i samband med nupp-testet
Re: VUL/UL bilder!Lillaskrynklan:
Nupptest är ett test som mäter barnets nackspalt vid en viss vecka. Typ vecka 12-13. Nackspalten tenderar att vara mycket bredare för de barn som föds med ett kromosomfel(downs syndrom och trisomi m.m) därför kan man med vanligt UL mäte nackuppklarningen(nupp) och få en slags riskbedömning för hur stor risken är att man får ett barn med kromosomavvikelser. KUB är NUPP fast man tar ett blodprov med. Jag tog både blodprov och gjorde NUPP och det var bra tyckte jag, I våran kommun blir alla gravida kvinnor erbjudna detta test oavsett ålder, men det är jätteolika vart man bor tyvärr.Hoppas du fick svar.
29 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|