-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!
7 inlägg • Sida 1 av 1
yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!Hej, det finns kanske en redan fler som har frågat liknande saker men jag orkar verkligen inte kolla igenom ALLA trådar för att hitta en sådan.
Jag har idag haft så ont i mellangärdet att jag knappt vet vad jag heter. Har även de senaste dagarna varit ovanligt yr (har lågt blodtryck men inte så det känns såhär) och trott att jag ska svimma, känner mig illamående vilket jag sluppit undet denna graviditet och orkar nu snart inte hålla mig vaken mer än några tillar åt gången utan att vilja gå och lägga mig och sova. Vet att jag måste hålla mig vaken och gör därför det men känner mig så otroligt matt och sliten. Är det någon annan som har eller har haft det likadant? Vet någon vad detta beror på och vad man kan göra åt det? Skulle vara otroligt tacksam för svar snarast! Kram till alla er fina!
Re: yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!ledsen vet inte alls.. ville bara skicka en kram
Re: yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!Tack Mrschiara! Känner att jag behöver den!
Ingen annan som vet, har en aning eller ens vill försöka sig på att gissa vad det kan vara och hur jag ska göra nu? Kram
Re: yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!men du kan dte inte ha och göra med att du har fått större järnbrist? det brukar ju hänga i hop med att man känner sig sliten och trött och att man inte kan hålla ögonen öppna...
ang mellangärdet jag vet inte men kan du inte ringa förlossningen och höra vad de säger.. de borde ju ha någon som helst aning i alla fall vad det skulle kunna vara!?
Re: yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!Nu vet jag inte om du redan sökt hjälp men har du ont i mellangärdet så ska du definitivt söka hjälp tycker jag. om det är en havandeskapsförgiftning på g så kan blodtrycket stiga snabbt och det du beskriver kan vara tecken på en sådan. Jag själv hade under andra graviditeten lågt blodtryck 50/90 och är min början till hf upptäcktes så hade det på 2 dagar stigit till 75/110
Re: yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!Ang. mellangärdet, magkatarr!?
Testa novalucol eller samarin o se om det blir bättre alt. omeprazol! Jag själv har haft väldiga problem med detta under graviditeten, även innan, med smärtor i mellangärdet o ryggen samt illamående och yr, som du beskriver. Man får ju lätt lite surare mage när man är gravid Hoppas det löser sig för dig och att det inte är nåt allvarligt!!
Re: yr, illamående,trött och ONT som F*N i mellangärdet?!Håller med Gellis, ta kontakt till vården!
7 inlägg • Sida 1 av 1
|