Jag är 17 år (även min pojkvän), i ett förhållande sedan 1 år tillbaka (är väll mer som 1,5 år men vi har vårt "datum" sedan ett år, orelevant nu dock.) och fick för några få dagar sedan reda på att jag är gravid, gjorde CB digital och stod "Gravid 3+", vi försökte räkna ut ungefär vilken vecka och är runt 5-6 mest troligen. Vi har berättat för våra föräldrar, hans familj tog det "bra". Dem sa att de stöttar oss vilket val vi än gör, behålla eller abort. Min mamma var dock inte stöttande alls, allt hon sa var "nu har du klantat till dig" och liknande saker. Mina föräldrar är skilda och min pappa tog det lite bättre.
Jag är väldigt mogen för min ålder, så känner själv att jag är redo att ha barn, men inte allt runt, skola, boende, ekonomi. Vet inte hur vi ska få det att gå ihop. Min pojkvän och jag har även distansförhållande just nu (ca 1,5 H).
Skolan går att lösa, plugga hemifrån, läsa ett halvt år med klassen under och så vidare. Det största problemet är pengar, så skulle behöva lite hjälp.. Vad får man för bidrag? Min pojkvän ser på detta positivt och har lovat att söka extrajobb om vi väljer att behålla. Våra föräldrar är ju även underhållsskyldiga för OSS, men INTE vårt barn.
Detta är så otroligt jobbigt för vet inte vart eller hur jag ska kolla saker, och min kära mor är riktigt bestämd med att jag måste lösa detta själv, och det förstår jag.