20 år och oplanerat gravid..

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

20 år och oplanerat gravid..

Inläggav SofiaOss » 04 jul 2015, 22:34

Hej!

Jag är 20, snart 21, år och i går plussade jag. Jag och min pojkvän hade verkligen inte planerat detta då jag studerar till ämneslärare och han gärna ville vänta några år. Själv har jag fem syskon varav fyra av dem är småsystrar och den yngsta av dem är endast 5 år, ja det säger ju sig självt att jag redan är en minimamma och älskar barn :), jag har det senaste året längtat mycket till den dagen jag ska ha barn, men jag trodde inte den skulle bli nu hehe..

Känslorna är verkligen blandade men helt klart åt det positiva. Jag som trodde att jag på något sätt var lite redo för detta efter att mensen var en vecka sen blev chockad, fick panik och började gråta haha.. Min pojkvän hade förträngt att det skulle kunna bli positivt så han blev extremt chockad och sa inte alls mycket först. Efter att dagen gått så hade det börjat sjunka in för oss båda och han sa då att det kändes bra och att han är glad att jag är gravid, trots att han i förväg sagt att han inte skulle vilja behålla det. Jag tror att verkligheten slog till och att han såg det fina i det. Mina känslor just nu är mest positiva men ändå vettskrämda, samtidigt som jag känner mig så trygg med min pojkvän och situationen över lag. Han är lite äldre än mig och väldigt ansvarsfull, vi är väldigt säkra i vår relation och vi har många runt om oss som kommer att stötta. Bl.a. min mamma som blev glad när jag berättade, hon var själv bara exakt två månader äldre än mig när hon blev gravid med min storebror, hennes första barn.. :)
SofiaOss
Nykomling

Återgå till Nykomling
Annons: