21 år och vill ha barn.

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

21 år och vill ha barn.

Inläggav Gittes » 20 jan 2013, 22:38

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag kan inte sluta tänka på att jag vill ha barn. Jag har varit tillsammans med min kille snart i 2 och ett halvt år och allt är så bra mellan oss. Jag är 22 snart, han är 24 också snart. Han jobbar, jag studerar. Som sagt så är jag jättesugen på att skaffa en liten bebis :( han vill ha barn med mig men inte sålänge bara han jobbar! Om jag hade haft ett jobb hade han kunnat tänka sig att skaffa ett barn. Jag har försökt att slå undan dessa tankar för både min och hans skull men kan inte rå för det. Ler när jag ser kvinnor som är gravida eller har småbarn. Jag vet att vi skulle kunna klara oss ekonomiskt, dock har han en annan åsikt.

Någon som är med eller varit med om samma sak? Är vilsen..
Gittes
Nykomling

Re: 21 år och vill ha barn.

Inläggav Kokah » 20 jan 2013, 23:18

Hej Gittes: Jag har suttit i samma sits som du. Jag har längtat efter barn sen april -11 då jag var tvungen å ta bort min lilla flicka.. Sen har de varit fram å tillbaka med min sambo. nu har vi bott i ihop i snart ett år å allting e jätte bra. Senast på nyår diskuterade han de här med barn, att han jätte gärna vill ha barn med mig, men inte så länge jag går i skolan å bara han jobbar.. Precis som du så vet jag att vi skulle klara oss ekonomiskt, men han vill ändå vänta.. Tills i onsdag så då han verkligen ville att vi skulle avbryta perioden med p-plåster !

jag tror killar har en rädsla som inte vi tjejer har på samma sätt, vrf vet jag inte, men killen känner ju inte de tankar, känslor vi tjejer känner som gravida, eller längtan inför ett barn !.

Det bästa e nog å fråga honom vrf han vill vänta, vrf ni inte delar samma åsikt om de ekonomiska. Skriv varsinn lapp med fördelar,nackdelar, å jämför sedan med varandras ! :)
Kokah
Stammis