21 år och vill ha barn.

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

21 år och vill ha barn.

Inläggav Gittes » 20 jan 2013, 22:38

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag kan inte sluta tänka på att jag vill ha barn. Jag har varit tillsammans med min kille snart i 2 och ett halvt år och allt är så bra mellan oss. Jag är 22 snart, han är 24 också snart. Han jobbar, jag studerar. Som sagt så är jag jättesugen på att skaffa en liten bebis :( han vill ha barn med mig men inte sålänge bara han jobbar! Om jag hade haft ett jobb hade han kunnat tänka sig att skaffa ett barn. Jag har försökt att slå undan dessa tankar för både min och hans skull men kan inte rå för det. Ler när jag ser kvinnor som är gravida eller har småbarn. Jag vet att vi skulle kunna klara oss ekonomiskt, dock har han en annan åsikt.

Någon som är med eller varit med om samma sak? Är vilsen..
Gittes
Nykomling

Re: 21 år och vill ha barn.

Inläggav Kokah » 20 jan 2013, 23:18

Hej Gittes: Jag har suttit i samma sits som du. Jag har längtat efter barn sen april -11 då jag var tvungen å ta bort min lilla flicka.. Sen har de varit fram å tillbaka med min sambo. nu har vi bott i ihop i snart ett år å allting e jätte bra. Senast på nyår diskuterade han de här med barn, att han jätte gärna vill ha barn med mig, men inte så länge jag går i skolan å bara han jobbar.. Precis som du så vet jag att vi skulle klara oss ekonomiskt, men han vill ändå vänta.. Tills i onsdag så då han verkligen ville att vi skulle avbryta perioden med p-plåster !

jag tror killar har en rädsla som inte vi tjejer har på samma sätt, vrf vet jag inte, men killen känner ju inte de tankar, känslor vi tjejer känner som gravida, eller längtan inför ett barn !.

Det bästa e nog å fråga honom vrf han vill vänta, vrf ni inte delar samma åsikt om de ekonomiska. Skriv varsinn lapp med fördelar,nackdelar, å jämför sedan med varandras ! :)
Kokah
Stammis

Inläggav klockan10 » 20 jan 2013, 23:22

jag var i samma sits dock var jag 20 o vi hade varit tillsammans 3-4 år. Men endast han tjänade pengar o jag pluggade. Vi hade många diskussioner o vägde fördelar mot nackdelar. Men jag vet exakt hur stark känslan är, hela ens kropp bara skriker efter barn. Det är ju helt naturligt om man tänker efter med tanke på att man är som mest fertil i den åldern:)

Hur som skaffade vi barn. Jag var 21 när hon kom. Vi var så lyckliga men vi levde på ca12000 kr/mån. Allt till barnet var secondhand hand eller gåvor. Det blev en tuff tid ekonomiskt och såklart sliter set lite på förhållandet når ekonomin kärvar.
nu väntar ju vi barn nr 3 nu. Båda har fast jobb, bor i villa o tjänar hyfsade pengar så vi klarade det ändå. Men det var inte lätt! Är ju tacksam att vi skaffade barn då pga att vi fick vår perfekta dotter men hade jag kunnat få samma barn 2 år senare när vi båda hade jobb o livet var stabilt hade jag idag valt att vänta. Det är är betydligt lättare o tryggare att vänta o ha barn med stadig ekonomi tycker jag. Låter aptrist jag vet men så tänker jag. Lycka till vad ni än bestämmer er för.
klockan10
Stammis

Inläggav Ebba* » 20 jan 2013, 23:50

Hej Gittes,
Jag är i precis samma sits som du!
Jag är 20 och min sambo 21, vi har varit tillsammans i snart 5 år och då jag har mycket småsyskon har jag alltid varit förberedd på vad det innebär och längtat sedan vi träffades ungefär :P

Det som har fått mig att kunna lägga band på mig själv har varit att jag inte vill ha barn och att folk ska tro att det inte vad avsiktligt, såg en dokumentär om ett par som fick barn när hon var 18 och alla runt henne förutsatte att det var ett "misstag" - så vill inte jag bli bemött!
Så jag har alltid sagt att: 20, det är bra!

Men nu är jag här, och sambon säger precis som din kille, att jag skall plugga klart först. Jag tror att det är väldigt manligt och kvinnligt detdär.
Jag ser all kärlek, omsorg, tid och det hem jag kan erbjuda, medan min sambo räknar i kronor och ören. Tror det beror på att killar länge haft rollen att "försörja", kanske är de rädda för att inte klara av de?
Jag vet inte riktigt, min sambo har levt på mig periodvis precis som jag levt på honom så vi har inte en sån i vårt förhållande, men kanske är det en kulturell grej?

Hur länge till skall du plugga? :)
Vad pluggar du till?
Kanske kan vi följas åt :)
Ebba*
Stammis

Inläggav trudy » 24 jan 2013, 14:27

Gittes: Jag var runt 19 då jag började att känna att jag ville ha barn och lite folk runt om kring en fick barn. Men min sambo (pojkvän på den tiden) sa prångt nej. Vårat första barn var inte plannerat utan jag vart gravid fast jag åt p-piller. Då var jag 21 år och 22 år när grabben kom. Så jag vet hur det känns att vilja något riktigt mycket men man kan inte få det just för att man måste vara två om det. Tror att det är viktigt att ni båda måste få säge ert om det hela och att ni respekterar varandras tankar kring det. Barn är ett stort ansvar på fler plan än vad man vet om innan man får dem. Så därför är det bra att båda är med på de alla plannen. Har många vänner som blivit med barn och när barnet väl har kommit så har pappan dragit efter några månader just pga att de inte avr redo för allt som kommer med ett barn.

Jag tycker att du ska föreslå att ni besöker en barnmorska eller en gynekolog och pratar ut om alla tankar kring tat skaffa barn. Kanske det ligger någon liten räddls ahos din kille som kanske kan gås att lösa upp med lite hjälp utav någon som kan det hela:)

Hoppas att ni kan komma överens och tat ni får en fin fin familj när det är dags :)
Bild

BildBild

Bild
trudy
Alltid online

BF: 210813
Status: Sambo

Återgå till Nykomling
Annons: