23 år. Precis börjat försöka, 1 barnet. Någon och prata med?

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

23 år. Precis börjat försöka, 1 barnet. Någon och prata med?

Inläggav romu » 11 jan 2016, 18:33

Någon som vill prata om allt som det innebär med att försöka skaffa barn?
Tog ut min spiral i fredags och tankarna snurrar helt vilt.
Någon som vill snacka?
romu
Stammis

Re: 23 år. Precis börjat försöka, 1 barnet. Någon och prata

Inläggav lillamee » 12 jan 2016, 11:29

Kom med i Vill bli med barn-grupperna, där är det många som gärna delar med sig!
I BIM-trådarna väntar man in cykeln för att se om det har fastnat eller om man får mens, där finns mycket stöttning att få.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav romu » 12 jan 2016, 22:37

Ah okej. Tack.
romu
Stammis

Inläggav Murmeldjuret » 03 feb 2016, 22:47

Hej jag är också ny här, och har precis också börjat försöka med ett första barn, pratar gärna men kan fruktansvärt lite om detta =)

Mvh Murmeldjuret
Murmeldjuret
Nykomling

Inläggav romu » 03 feb 2016, 23:30

Hej! Då är vi två! Kan nada^^
Hur gammal är du o vart bor du? :)
Själv är jag 23 o bor i linköping ^^
romu
Stammis

Inläggav Murmeldjuret » 04 feb 2016, 13:48

Hej =) Jag är 25 år och bor i gävle och har sedan jag var 11 år sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 25, men ja man har väl inte så stor framtids syn när man är 11år och det är bara ett halvår drygt till jag blir 25 så den planen spricker ju =) vilka e dina största funderingar kring detta med barnagörande och när de väl är under bakningstid å hela resan? =)
Murmeldjuret
Nykomling

Inläggav romu » 04 feb 2016, 13:57

Okej :D har med sagt att innan jag blir 25 så ska jag ha barn. Hehe men så kan det ju bli, nytt mål barn innan du blir 26 då?^^
Hmm.. Alltså just nu är ju grejen när jag ska få min mens. Har inte haft ngn mens alls på rätt många år pga spiral oså, blev helt enkelt inte ngn blödning då. Det är 4 veckor sen jag tog ur den o inte en blödning sen dess. Men jag o sambon har nuppat varannan dag dom här fyra veckorna ifall.
Vet inte om det beror på att sprialen är ute o det är därför jag fått lite symtom. Har ont i äggstockarna o mellan naveln o fiffi, så att säga. Och ont i enbart bröstvårtorna. Har testat mig men blir neg. Vet inte om jag testat för tidigt eller om jag bara inbildar mig.
Så just nu hoppas jag på antingen att det är något men varit för tidigt o se eller att min mens kommer snart så man kan försöka räkna ut när jag har ägglossning. Längtar tills o vara gravid, ser fram emot o "Nesta" in sig o köpa grejer, hehe. Ställer samma fråga till dig! :)
romu
Stammis

Inläggav Murmeldjuret » 04 feb 2016, 14:27

Ok, jag har väl liknande historia som dig har gått på p piller sen jag var 17 och ingen mens under tiden, dock lyckades jag att gå från 80kg till 130kg under de första året jag åt p piller, så där nånstans är jag fast nu, slutade äta dem i februari 2015, och nu har väl mensen återgått till det normala igen tror ja, men hela mars alltså månaden efter jag slutat gick jag å mådde illa, ont i magen och spänningar i brösten så jag trodde jag va gravid på en gång också..... Ja jag får nog kanske satsa på innan 30 eller nåt sånt fast vore kul om det tog sig nå tag så man kan berätta för nära och kära lagomt till man fyller år =).......karln min drömde här om natten att vi var å köpte barnkläder =) , mina största funderingar just nu är ju om jag kan bli gravid fast att jag väger 130kg, och hur blir jag mottagen hos mvc och barnmorskan sedan? Klarar min kropp att bli gravid? Personligen känner jag inte av mina 130kg nå nämnvärt, jobbar inom barnomsorgen och spelar gärna fotboll med barnen och leker jaga lekar med dem, och jag har inte speciellt högt blodsocker heller, jag har nog kanske till och med för lågt..... Jag kör med en sådandär app i mobilen ja där man fyller i när man har mens och efter ett tag så räknar den ut själv när den borde komma, och den visar även ägglossning sen hur korrekt den e det vet jag inte =) när ni blir gravida vill ni veta kön på barnet då?

Mvh
Murmeldjuret
Nykomling

Inläggav romu » 04 feb 2016, 15:11

Aha okej! Jag ligger runt 80 kg just nu. Sambokilon haha.
Aha okej, det är ju skönt att mensen är tillbaka oså!
Ja, tror också det är så att det är för spiralen jag har ont o så. Men man kan ju hoppas^^
Varför tror du det inte kommer ta sig förren du är 30? Åh vad mysigt att han gjorde det :)
Klart du kan bli gravid, finns många som blir gravida oavsett. Hur du blir mottagen är ju helt beroende på vilken bm du får, vissa är svin o asotrevliga (har jag hört) o vissa bryr sig inte alls :)
Det är ju ett plus att du är aktiv på jobb oså, det gör ju mycket för hälsan. Du kan ju vara pinnsmal o ha asdåliga värden.
Jajuste, ja hoppas kunna använda en sån app sen^^
När jag var yngre sa jag att jah absolut inte skulle veta könet. Men nu känner jag att det verkar smidigare o jag är nog för nyfiken för att låta bli^^ ni då? :)
romu
Stammis

Inläggav Murmeldjuret » 04 feb 2016, 17:41

Ja nä bara tänkte att det kanske är bättre att sikta på innan 30 men försöka så blir man överraskad när det väl sker... Karln skulle nog inte överleva försök varannan dag som ni =)..... Han vill ju skaffa barn men jag kan inte påstå att han har samma vilja till att ligga som andra killar....

Ja hoppet är nog det bästa människan har =), för att kunna välja namn är det ju en fördel att veta på förhand, men samtidigt vill jag nog ha det som överraskning om det är en flicka eller pojke, men ja det ställer till det en del då jag till exempel vill ha en lite roligare barnvagn än bara de vanliga brun svarta historierna, sen är det väl egenterligen inget som säger att man inte kan lägga en pojk i en röd eller rosa vagn, det skulle jag kunna göra för min egen del, men jag skulle nog ledsna rätt snabbt på allt gnäll från min släkt då =) seen är det ju förstås en fördel när man ska köpa kläder också, det e ju inte kul att köpa bara neutrala gul bruna kläder..... Och det första man vill göra efter en förlossning är nog inte att springa i klädbutiker....

När man väl är gravid, hur gravid ska man vara innan man ringer å skriver in sig ? Och vart ska man ringa? =)
Frågorna är många du ! =)

Mvh
Murmeldjuret
Nykomling

Nästa

Återgå till Nykomling