3 barn?

Här diskuteras allt möjligt.

3 barn?

Inläggav tjejj86 » 12 jul 2011, 23:03

Hej hej tänkte höra ifall det finns fler som funderar på att skaffa tre barn, hinner man och kommer man orka med eet? Har två nu med två års mellanrum, minsta är 8 månader.
tjejj86
Nykomling

Re: 3 barn?

Inläggav BellaSanta » 12 jul 2011, 23:29

Jag funderar också. Har en 8-åring och en 4 1/2 månaders bebis. Tänkte att det kunde vara mysigt för bebisen att få ett syskon som är i nästan samma ålder eftersom jag märkt att stora tjejen är ganska så ensam av sig.
http://glamouramamama.wordpress.com
Bild
Bild
Bild

MA dec 08 v7+3
MA apr 10 v 7+6
BellaSanta
Alltid online

Inläggav Mullemamman » 13 jul 2011, 13:30

Tja... jag har en pojke som nu är 4, en flicka som är lite drygt 2.5år och en pojke som snart blir 1år och 3månader. Och så väntar jag en bebis någon gång i november.

Min upplevelse har väl varit att det var jätte-enkelt med ett barn, när vi fick andra barnet var jag tvungen att planera mer och det hela blev lite kaotiskt till en början. Med tredje barnet har allt flutit på av bara farten och nu inför det fjärde är jag inte ett dugg orolig. Hinner gör jag och orkar gör jag också ;)

Barnen själva har fantastiskt mycket glädje av varandra även om det lika raskt avlöses av syskongräl.. :)
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
MF juli 2012 i v9
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav HelloKitty » 13 jul 2011, 18:15

Säger lite det samma vad va de man tyckte va så jobbigt med ett barn jösses hade ju varit rena semestern hehe men så fick ja en betydligt lugnare tvåa än etta. Vi ska absolut ha en trea och ev en fyra med men definitivt tre!
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav BellaSanta » 14 jul 2011, 10:18

Jag tänker att det har väl att göra med personligheten hos barnen samt ens egen livssituation. Det kan låta hur ego som helst. Men jag och sambon märker att vi inte har så mycket tid för varandra nu och vi vill så gärna få vara tillsammans och inte bara ha hand om barn. Men samtidigt så tänker vi att barnen kan sysselsätta varandra om de ligger när i åldern efter några år. Vi har varit överens om att om vi bara hade haft lilla Novali så hade vi skaffat en bebis till på en gång. Men i och med att vi har en 8-åring också så blir det svårare att fatta beslut.
Kan man göra karriär med fler barn?
Bild
Bild
Bild

MA dec 08 v7+3
MA apr 10 v 7+6
BellaSanta
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 14 jul 2011, 11:20

Bella så tänker ja vi med därför vi tyckte de va så bra när vi fick en kille till dom kommer ju verkligen kunna leka bra hela tiden vilket ju är avlastning för oss o bra när vi skaffar nästa! Karriär vet ej har aldrig varit något intressant för mig skulle hellre va hemmafru :D
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Mullemamman » 14 jul 2011, 18:12

Det där med karriären tar jag itu med när jag är klart med mitt barnafödande - så tänker jag :)

Nog hade jag en hyfsad karriär som lager-, export- och kundtjänstchef innan jag fick Plutten 2007 men sedan dess har jag varit mammaledig. Ser det hellre som att det gynnar mig bättre karriärmässigt att "bli klar" med all mammaledighet innan jag återgår till yrkeslivet för att sedan kunna ägna mig åt det på heltid utan längre tids frånvaro.

Är fullt och fast övertygad om att jag kommer att få ett väldigt stimulerande yrkesliv när jag har tid för det :)
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
MF juli 2012 i v9
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav BellaSanta » 14 jul 2011, 22:58

Ok, jag försöker tänka så att ja, lika bra att få det överstökat så jag kan göra karriär sedan...men åh, så svårt... :(
Bild
Bild
Bild

MA dec 08 v7+3
MA apr 10 v 7+6
BellaSanta
Alltid online

Inläggav Catta2 » 12 apr 2012, 08:27

Vi skaffade 2 pojkar med 3 års mellanrum. Jag var bara 19 år när den första kom. Sen sa jag under flera år nej det blir inga fler. Nu när jag närmade mig 30 och nu i dec så sa vi varför inte, så nu kör vi för en sladdis :D Killarna är 8 o 11 idag. Jag tror att jag själv behövde landa i rollen under några år.
Med en annan erfarenhet så hoppas jag att jag ska kunna njuta mer denna gång. För barn nr 2 hann jag inte njuta så av då jag även hade nr 1 i liten ålder.

Med barn o jobb mm tänker så här man vet aldrig hur det ser ut om ett år. Kan inträffa något så man inte får fler barn o då om man har väntat på rätt tillfälle så kanske det rinner ut ur händerna istället. Min syster fick svar på cellprov, cellförändringar. Gjorde en rätt vanlig op tydligen, så det ska inte vara några problem i framtiden att skaffa barn. Men man vet inte.

Med barn kan man inte ta något för givet.
Nr 4:an på G 1:an 14år, 2:an 10 år , 3:an
Bild

BildMake a pregnancy ticker
Catta2
Alltid online

BF: 150716

Inläggav trudy » 31 jan 2013, 13:56

Jag var väldigt skeptisk innan jag vart gravid igen om jag skulle orka med 3 barn. har inget körkort och de kallaste vinterdagarna tycker jag är hemska när amn ska till förskolan. Men jag älskar barn och att vara mamma och att få en till att pyssla om och ta hand om kändes så underbart så alla andra hinder på vägen kändes så långt bort och hinder är ju till för att komma över. Så jag och min sambo kände vi gör det, för det är vad vi vill och vill vi det så kan vi klara av det:)

Alla är olika och känner man att man vill ha fler barn så ska amn skaffa det. Man ska aldrig skaffa fler om det inte känns bra. Så lyssna till dig själv så kommer du att veta vad som känns rätt:)
Bild

BildBild

Bild
trudy
Alltid online

BF: 210813
Status: Sambo

Återgå till Allmänna trådar föräldrasnack