Annons:

31 år och vill bli mamma 1:a gång

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

31 år och vill bli mamma 1:a gång

Inläggav Alura » 24 aug 2014, 14:45

Oj, jag fick precis presenterat mig i en annan tråd, innan jag upptäckte att det fanns en presentationstråd. Tillåter mig att quote mig själv, i stället för att skriva det hela en gång till :)

Alura skrev:
Hej alla.

Jag är ny här och har precis hittat hit. Mannen och jag flyttade till Skåne från Danmark för lite över fire år sen nu. Mit svenska är tyvärr inte så bra som jag gärne vill att det ska vara (jobber fortfarende i Danmark och får inte möjlighet att bruke det så ofta), men hoppas att jag kan hänga med här ändå och att Ni kommer att förstå mig :)

Båda mannen och jag vill gärna skaffa barn, men vi känner oss inte redo tills 100 %. Känslomässigt är vi redo, men de praktiska omständigheterna kunde vara lite bättre. Men vi blir ju tyvärr inte yngre (jag är 31, han snart 35), så nu måste det bli. Vi har beslutat att börja försöka till oktober, och nu börjar det bli lite svårt att vänta tycker jag :)

Jag hoppas att kunna fördriva väntetidan lite här och kanske även bli lite klokare på hur allt det med bebis, förlössning och så vidare fungerar i Sverige.

De bästa hälsningar
Alura
Alura
Nykomling

Återgå till Nykomling

Annons: