Annons:

5-månaders bebis blir inte mätt! Hjälp mig snälla!

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

5-månaders bebis blir inte mätt! Hjälp mig snälla!

Inläggav Monki11 » 28 dec 2015, 10:38

Hej!
Jag har en son på 5 månader och några dagar. Vi har ett stort problem som har uppdagats de senaste veckorna och det är att han aldrig blir riktigt mätt. Fram tills att han var 4 månader sov han hela nätterna igenom men därefter har det varit kaos. Han snuttar istället hela nätterna och även dagtid..

Min BVC sköterska gav mig rådet att introducera gröt då hans viktuppgång har stannat av..det får han dock magknip av så jag kan bara ge väldigt små smakisar.. :(
Han väger bara 5800gram.

Även jag har gått ner mycket i vikt av allt ammande samt stressen så jag själv är underviktig och mår väldigt dåligt av det. Väger mycket mindre än innan graviditeten och märker att mitt tålamod är mycket sämre nu när jag är såhär smal. Jag äter hela tiden men kommer ändå inte ikapp :(

Ersättning totalvägras, han får kväljningar av smaken, Vi har provat alla metoder och alla sorter men det är blankt nej från lilleman..

Vad kan jag göra? Introducera välling? Vilken sort i så fall? Eller har ni andra förslag? Snälla hjälp mig!
Monki11
Alltid online

BF: 240715
Status: Gravid med första barnet <3

Återgå till Barns sömn & matvanor 0-2 år

Annons: