Annons:

5 minuter på förlossningen!

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

5 minuter på förlossningen!

Inläggav stajners » 05 maj 2012, 17:33

Den 21 april, två dagar innan BF, kom Nore med superfart. Det gick så fort att han höll på att födas i bilen. Vi hade sån himla tur att ALLT klaffade och var på "vår sida".

Jag var på uruselt humör på fredagen och mamma erbjöd sej att möta oss halvvägs (en timmas bilfärd var) för att hon skulle ta Svea (dottern) under helgen. Jag tackade ja tillslut. Hon har knappt sovit borta utan oss så det var superjobbigt att lämna bort henne, men välförtjänt och skönt! På lördagen gick vi på en vårmarknad på fm och sen låg jag på soffan och vilade medans sambon gymmade. När han väl kommit hem och satt sej i soffan så sa det bara "POFF POFF!!". Vattnet gick och då var kl 18.20 och i 20 min satt jag på toa och hade tusen tankar och bara skakade. Kände inget speciellt mer än ett himla tungt tryck nedåt och det spände mellan höftknölarna och så var de små förvärkarna som jag haft från v 14. Fast de kändes mkt och gjorde en del ont nu på slutet.
18.40 ringde jag FL efter mammas inrådan (tänkte själv att det skulle ta tid eftersom det gjorde det vid dotterns födelse efter en tidig vattenavgång) och de sa att vi var välkomna in. Under samtalet fick jag en redig värk och det var den först av alla. Sambon hade packat bilen under tiden och när jag la på luren så kom värkarna riktigt starkt och med bara 3 min mellan på direkten. Var inte lätt att byta kläder och stå i trappan och vråla för att jag inte kunde gå. Ha ha!

19.00 åkte vi ur stan (3.5 mil till sjukhuset) och jag kände att shit, detta går inte och värkarna kom konstant helt plötsligt. Lika plötsligt som de hade kommit från första stund. Sambon körde i 180 in och jag satt mest i bak och vrålade. Halvvägs från sjukhuset kom krystvärkarna och jag skrek att nu kommer han. Inte direkt det sambon ville höra så han satt och vrålade tillbaka på mej. Haha! Hängde i handtaget i taket och när krystvärkarna kom slog jag mej med knytnäven i pannan och bet mej i handen för att kunna hålla emot. Hade velat se denna syn! Ha ha!

Vi hann inte parkera bilen utan sambon fick rusa in efter personal och rullstol för han inte fick ut mej ur bilen. Jag lyckades ta mej ur bilen men hittade inte ringklockan så vid en krystvärk hamnade jag runt en stolpe och satt på huk och krystade och vrålade när de kom utspringandes.
Vi kom innanför dörrarna 19.20 och jag skrek i rullstolen att det brände och jag hörde min BM säga "Den kommer nog nu". Fick pressa mej själv att komma upp i sängen med hjälp av två personal och de fick slita av mej kläderna. BM kände att han stod precis i öppningen så det var bara att krysta på direkten och jag hann med att ta några tag lustgas. Jag som hade planer på att ta allt jag blev erbjuden...

19.25 så kom han ut och fick så höga siffror som de bara kan. Vägde 3410 gram och var 49 cm.
Personalen sa efteråt att de trodde han skulle komma i rullstolen. Själv trodde jag han skulle komma i bilen. Fast ändå inte för jag fattde inte alls att det var sååå nära för då hade vi nog ringt ambulans redan hemma.
Iaf var han ute 65 min från att vattnet gick och jag hade värkar i 45 minuter bara och var inne på FL i högst 5 minuter så allt gick supersnabbt. Men det kunde inte gå bättre och alla mådde jättebra! Hade fruktansvärda eftervärkar dock och sprack en del så jag låg och andades lustgas en bra stund efteråt. Såg först en timma efter att jag fött hur personalen såg ut. Lille Nore hade jag hunnit kolla på lite snabbt bara när han låg på min mage men sen när jag väl fattat vad som hänt kom tårarna.

Sååå skönt att Svea inte var hemma för vi hade aldrig hunnit vänta på barnvakt. Sen att sambon faktiskt var hemma just då och inte kvar på gymmet eller att han jobbade. Och att det var dagtid (ljust ute), bra väglag och ingen trafik. Att större delen av vägen är motorväg...annars hade han kommit i hallen eller i bilen. Huh!!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Re: 5 minuter på förlossningen!

Inläggav Mysmonstret » 05 maj 2012, 19:28

oj vilken förlossning, att det kan gå så fort! Blev nästan lite nervös när jag läste :) Stort grattis!!!
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav C.M.B » 05 maj 2012, 20:45

Oj, vilken story... sitter med tårarna rinnandes då jag läser... STORT GRATTIS och bra jobbat av både dig och mannen!! Kram
Bild
Användarvisningsbild
C.M.B
Alltid online

Status: Äntligen gravid <3

Inläggav SweetChili » 05 maj 2012, 21:49

Wow vilken häftig förlossning, som läsare så både fnittrade jag några gånger och höll andan av och till.

Skönt att du slapp föda i bilen och att allt klaffade så pass bra :)

Grattis!
Bild
Bild
Bild

Utomkveds: 2011-09-01
SweetChili
Alltid online

BF: 140520
Status:

Inläggav lääängtar » 05 maj 2012, 22:02

Oj det gick snabbt! Min andra förlossning var också väldigt olik den första. Var helt öppen när jag kom in och krystade en minut. Som tur var så gick inte vattnet före jag började krysta för då hade hon nog kommit i bilen! :shock: Vågar man skaffa fler barn?! :lol:
Bild

En son född Juni-10
http://junimamma.blogspot.com - 20 år, fru, mamma och gravid<3
lääängtar
Alltid online

BF: 100212
Status: Gift, gravid med barn #2 och överlycklig!

Inläggav grodan » 07 maj 2012, 10:56

Shit! Snabbt jobbat! Grattis!
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav Flickan » 07 maj 2012, 11:12

Oj Jisses vilken förlossning.... Häftigt

Super stort GRATTIS :D
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav Aurora » 07 maj 2012, 11:13

Josses, vilken grej! Vilken tur att ni anda hann in i fem minuter och framforallt, att det gick bra! Stort grattis!!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav Jennie1993 » 30 nov 2013, 13:17

Häftigt att läsa! :D
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

BF: 150920
Status: Gravid med nummer 2

Inläggav LadyMalina » 30 nov 2013, 15:02

Haha! Klockan halv fem på morgonen den 21:e april 2012 gick min slempropp, två timmar senare kom första värken.
Dottern är född den 22:e kl 16.48.

Skillnad. 8)
Bild
LadyMalina
Stammis

BF: 120424
BIM: 140110
Bor: Lund
Status: Mamma till söt tös <3

Återgå till Min förlossning
Annons: