5mån bebis (sover inte), vägrar ersättning, gröt, hjälp!

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

5mån bebis (sover inte), vägrar ersättning, gröt, hjälp!

Inläggav J_Ellhage » 28 sep 2010, 13:50

Hej jag vet inte vad ja ska göra jag har en liten kille här hemma på nästan exakt fem månader. han vägrar att ta ersättning eller gröt jag har prövat flera dagar å sen haft uppehåll ibland å sen testat igen jag vet inte vad ja ska göra. När vi hade dop tog han ersättning i flaska hur bra som hällst en gång men sen efter de när vi skulle testa igen sa de stopp! han sover heller inte hela nätter å jag helammar honom så jag tänkte att ersättning sista målet på kvällen å en tallrik gröt på dagen kanske kunde hjälpa till?! Vad ska jag göra för att få i honom något annat än bröstmjölk? finns det något annat ja kan testa, eller hur va de för era barn?!

Har även testat olika flaskor å "nappar" till flaskorna men inget hjälper!
han vaknar två ggr per natt ungefär lite olika ibland fler.
annars har ja inga problem med han, men vill ju skuta att amma så småning om!
Bild
J_Ellhage
Stammis

BF: 100427
BIM: 090818

Re: 5mån bebis (sover inte), vägrar ersättning, gröt, hjälp!

Inläggav lillfinger » 04 okt 2010, 14:15

Usch, jag vet att det är hemskt när de inte sover på nätterna. Min son sov jätte dåligt mer eller mindre fram tills han blev ett år gammal, så jag vet vilken tortyr det kan vara...

Han var iofs väldigt enkel med maten. Många sa till mig att jag skulle ge honom gröt o välling o så för att han skulle sova. Men inget hjälpte faktiskt.. Utan det var bara tålamod som gällde. Plötsligt såg jag att det iaf började gå åt rätt håll..

Vad jag vill få fram är att det behöver ju inte säkert vara så att han kommer sova bättre bara för att han äter... Min son vaknade UTAN att vara hungrig, ville bara ha mys.

Hur har det gått för er???
Bild

Bild
lillfinger
Alltid online

BF: 120308

Re: 5mån bebis (sover inte), vägrar ersättning, gröt, hjälp!

Inläggav J_Ellhage » 04 okt 2010, 15:49

Inga framsteg ja tycker bara han blir värre & värre så här va han inte ens när han föddes då vaknade han ca 3ggr per natt och vid samma tider, nu vaknar han ofta inte alltid för att han är hungrig utan för att ja tror han drömmer ibland å vaknar eller att han vänder sig om så mitt i natten ligger han på mage å "pratar"/gnäller! Maten smakar han gärna på å verkar positiv till men äter inte mer än nån sked, har prövat "allt" ersättning kan ja få i han mellan 25-90ml nån gång då å då men ibland bara han vägrar, har försökt med olika storlekar på hål i flaskan med för att de kanske e jobbigt för han att suga i sig ersättningen å har även 3olika former men inget verkar hjälpa! De e bara att kämpa vidare å hoppas på de bästa. Han börjar få tänder med nu så de kan ju också vara en orsak för att han vaknar. Men förstår inte för på dagarna när han sover å äter bröstmjölk så sköter han sig hur bra som hällst å med minst 4 timmar mellan varje "mål".
Bild
J_Ellhage
Stammis

BF: 100427
BIM: 090818

Återgå till Barns sömn & matvanor 0-2 år