67 långa dagar kvar...Hur mår ni?

Tredje trimestern - gravid vecka 27-42. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 30 - bebisen i magen" skriv den vecka du vill prata om.

67 långa dagar kvar...Hur mår ni?

Inläggav Sandi89 » 25 apr 2010, 00:16

Jag vill typ klia sönder magen !
Den spänner så himla mycket nu och jag har faktiskt börjat få bristningar på magen !
*hat-kärlek* till de ! hehe.

Jag har svårt å sitta still längre stunder och har svårt å röra på mig längre stunder för antingen eller ger smärta efter ett tag ...
Tack å lov att hundarna mina kan vara lösa i princip hela tiden å slippa gå i snigelfart med mig, men dom anpassar sig iaf till min fart (dom har iofs inge val! hehe) :D

Sover sådär, mardrömmarna blir värre (!?!?!?!?!), måste oftast upp varannan timme och kissa, är jag dock heeeldööö så kan jag få sova 3½ timma OM jag har tur...
En sida är skönast, men kan inte ligga på samma lång stund endå, magen är tung när man ska vända på sig...redan!

Lillan är 5 nätter av 7 aktivast på natten ...!
Ligga på tvären å riktigt sträcka ut sig allt hon har är en favoritsysselsätting har jag märkt och jag har lyckats få många roliga filmer på det haha... Men :shock: typ aaaaajj ja ! :roll:

Vila är nästan ett måste numer på dagen, men vissa dagar är jag piggare såklart...

Alla värden är kanonfina och jag ligger perfekt i kurvan hittills :)
Har dock samlat på mig MASSA vätska, skulle jag ta bort det från vågens siffror skulle jag ju väga mellan de normala så de är ju bra...

Typ NU får jag riktiga cravings, de har jag inte haft innan... men det är olika från dag till dag... Såhär precis efter löning är de ju bra, men sen när man vill ha dyra saker är de ju mindre ekonomiskt bra... hehe

Kläder... Ja... Jag har inte mycket jag kan ha på mig längre för magen å tuttarna är för stora.. men hemma har man ju endå mjukiskläder på sig å nu till våren kan jag ha klänningar och tunna leggings :)

Hur mår ni andra ? Visst går tiden snabbt men endå såååå seeegt !?

//Sandra
BildBild
Sandi89
Alltid online

Re: 67 långa dagar kvar...Hur mår ni?

Inläggav IsaViolia » 27 maj 2011, 13:53

Jag har 72 dagar kvar, och jag känner igen mig :D
Enda som är skillnad är att jag har haft bristningar sen i princip första veckorna :(
Men de är den värd, vårat lilla under!
IsaViolia
Nykomling

BF: 070811
Bor: Gustafs

Återgå till Tredje trimestern