Annons:

6månaders bebis

Alla bebisar är olika men det är ju ändå så kul att berätta om sin älsklings framsteg och höra om andras.

6månaders bebis

Inläggav janken » 13 sep 2014, 22:31

Hej! Vad kan/gör era 6 månaders? Hur sover dom? Nån som har erfarenhet av 5min.metoden? Hur gör man om hon vaknar på natten?
janken
Alltid online

Status: Vi två är ett, nu tre, snart fyra<3

Re: 6månaders bebis

Inläggav Mysmonstret » 14 sep 2014, 14:52

5-minutermetoden kan jag inte rekommendera. Det är bara tortyr för de små, finns andra sätt.

http://www.expressen.se/kultur/fem-minuter-av-grymhet/

Alla bebisar är olika såklart. Vissa sover genom hela natten, eller som min: vill amma varje till varannan timme varje natt fortfarande.

Jag vaggar han i famnen till sömn och lägger han i sin säng, sen går jag och lägger mig en timme efter det, när han vaknar kommer han över till mig och ammar och där ligger han sen natten igenom. V samsover alltså och han kan amma när han vill.

Han har inte lärt sig sitta än, men tar sig fram genom att åla på golvet. Har tre sovstunder på dagen från det han vaknat på morgonen (kl 5) tills han går och lägger sig (kl 20-21).

Ammar du? Ger du ersättning? Ska du börja med välling? Gröt? Bröstmjölk är lättsmält därför blir ammade barn oftast hungriga fortare än ersättningsbarn. Men i mitt fall, hade jag behövt stiga upp om nätterna för att blanda mat så hade jag varit död nu. När han ammar så kan jag iaf slumra igenom hela natten.

Du undrar hur man ska göra när hon vaknar på natten. Vill bara säga att det är helt normalt att barn vaknar om nätterna. Allt annat är lögn. Frågan är väl varför hon vaknar? Är hon hungrig? Ja ge då något att äta (amma, flaska). Vill hon ha nappen, ge nappen. Vill hon ha tröst och ligga och mysa, håll henna i famnen (eller sov tillsammans). Menar alltså att olika anledningar kräver olika hanteringar :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: 6månaders bebis

Inläggav Mysmonstret » 14 sep 2014, 14:53

Förresten tipsar om facebookgruppen "Liten och Stor". Där kan man få tips om allt gällande sina barn.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Återgå till Bebisens utveckling 0-12 mån

Annons: