Annons:

8-veckors bebis bara skriker. Jag blir galen! Hjälp?!

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

8-veckors bebis bara skriker. Jag blir galen! Hjälp?!

Inläggav Mimmigbg » 04 jul 2016, 18:19

Första två veckorna sov hon mest hela tiden och var nöjd. Efter det började gnäll och skrik komma.

Hon skriker kanske 90% av sin vakna tid och sover ganska dåligt under dagen. Jag kan enbart få henne att sova när jag ligger ner och ammar eller om hon sitter i bärselen. Bröstvårtor och rygg är snart helt kaputt. Jag kan inte lägga ner henne i sängen, babysittern, baby nestet, graco gungan, soffan eller barnvagnen. Jag kan inte heller vagga henne till sömns i armarna. Filt som luktar mamma/pappa funkar inte heller. INGENTING fungerar! Hon skriker och är högröd av ilska nästan hela dagarna och trots att hon är mätt, bytt på och magen (och hälsan) verkar vara okej. Hon mår bra men kräver absolut närhet. Jag får krupp! :cry: Nattetid sover hon bredvid mig (hon vägrar någonting annat) men sover då bra. Fast då får hon ju bara 6-7 timmars sömn på natten.

Vad kan jag göra? Är det lika med dåliga-mamma att införa 5-minutersmetoden? Hur gjorde ni? Snälla hjälp mig. :cry:

Förstföderska med en frisk dotter på snart 8 veckor. Delammar och flaskmatar när hon inte blir mätt.
Mimmigbg
Nykomling

Re: 8-veckors bebis bara skriker. Jag blir galen! Hjälp?!

Inläggav Missematte » 06 jul 2016, 23:10

Har du provat att ha henne i sjal? Nrhet men ändå mer frihet för dig
Missematte
Alltid online

Återgå till Barns sömn & matvanor 0-2 år

Annons: