Har en dotter på 9,5mån och det känns som att vi saknar rutiner helt. Skulle vara skönt att få fasta rutiner, men genast det känns som att vi börjar få nån slags rutiner, ändras de helt.
Hur har ni skapat rutiner får era bebisar i samma ålder?
Något som börjar kännas som ett stort problem är att vår dotter aldrig somnar i egen säng eller i vagnen. Hon somnar endast när jag ammar, eller om hon blir buren i bärsele.
Hon somnar ca 22-23 tiden på kvällen och vi stiger upp 9-10 tiden på morgonen. Har försökt lägga henne tidigare men hon somnar aldrig före 22. Borde jag väcka henne tidigare på morgonen? Problemet är bara att hon sover oroligt och vaknar oftast 2-5ggr under natten. Därför är vi båda så trötta på morgonen och har svårt att komma upp ur sängen på morgonen...
På dagen sover hon 2-3 tupplurer. Oftast 2 men om de tupplurerna är alltför korta så går det inte att undvika en tredje tupplur på kvällen.
Hon äter också jättedåligt. Bara några helt släta pureer och ett par grötsorter som duger. Resten kommer upp igen eller så vägrar hon öppna munnen. Nu är vi inne i en extra dålig period med maten och hon äter bara några skedar per måltid.

Jag tror detta med maten också kan bidra till dålig sömn?
Någon som har några tips att ge?