Abort mot min vilja!!! Behöver hjälp!!!

Här diskuteras känsliga ämnen som missbruk och sorg.

Abort mot min vilja!!! Behöver hjälp!!!

Inläggav Melanielindkvist » 29 sep 2014, 21:36

Hej alla därute!! Jag behöver er hjälp!! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i föga ett år nu och det har varit det bästa i mitt liv. Vi älskar varandra från månen och tillbaka och har aldrig hafft några som helst problem eller konflikter. Jag har aldrig skyddat mig vid samlag förut och trodde att jag inte kunde bli gravid naturligt. (Inget jag berättat) han var lika obrydd som mig att skydda oss. Men så hände det, jag fick inte min mens och är nu i 7 veckan! Då jag misstänkte detta fick jag panik och tänkte direkt att abort var enda lösningen, men när jag såg strecken på Stickan visste jag direkt att det var det sista jag ville göra. Jag berättade för min pojkvän och han vart först chockad men sen sa han att vi måste göra abort. Efter det har vi bråkat och skrikit på varandra så mycket att vi snart förlorar kommer gå under. Vi förstår inte varandras situation. Jag vill inte tvinga honom att bli pappa men han är lila ansvarig till detta som mig! Och jag kan omöjligt göra abort för jag har redan ett starkt band med det i min mage. Varje gg han säger ordet abort känns det som han dödar det och spolar ner vårt barn i toan...jag är förtvivlad, hjälplös, oälskad och gravid med alla dess besvär. Jag vill bara dö av ångest, har fullt stöd av min mamma som säger att jag klarar mig själv. Men jag vill inte förlora den jag älskar mest i världen. Jag säger att om han tvingar mig till abort kmr jag få leva med ånger resten av livet men jag kmr alltid stå kvar vid hans sida! Men när jag frågar honom om jag bestämmer mig för att behålla det så vet inte han om han kmr stanna kvar vid min sida och undviker mig!!! Åh snälla någon därute som kan hjälpa mig?! Jag dör hellre än en abort jag älskar mitt barn!! Jag vill inte förlora min älskade skitstövel men borde jag lämna honom? För han är ju verkligen inte att lita på ifall han inte kan stötta mig och offra sig i alla lägen?! Eller är det jag som ska göra det för honom? Genom en abort som jag kommer ångra och gråta över för resten av livet?! Jag ger honom ett barn han inte vill ha eller är redo att ta ansvar för men det kmr bli det bästa som hänt honom när han får hålla det i sin famn. Men om han får som han vill kmr jag få leva med ångest och ånger livet ut. Vad är egentligen bättre?! Förlåt om jag skriver väldigt rörigt men mitt huvud är en röra! Behöver tröst, behöver din hjälp!!
Melanielindkvist
Nykomling

Re: Abort mot min vilja!!! Behöver hjälp!!!

Inläggav smulan_88 » 29 sep 2014, 23:30

Ta hjälp av en psykolog, och ge killen en chans att smälta det hela.

Jag kan bara tänka mig situationen du har hamnat i, och skulle veta med mig själv att jag kommer aldrig att göra en abort. Så tänk efter så du inte ångrar dig, det går inte att göra ogjort.

Jag vet ju inte vad gammal du är, men med ett barn kommer mycket ansvar! Självklart som mamma klarar man detta, men man gör ett val där barnet ifråga kanske aldrig får "sin far". Om denne ifrån säger sig allt vad "ansvar" är.

Ekonomisk skyldighet har alltid fadern till barnet, men du kan aldrig tvinga honom att ha kontakt och umgänge mot sin vilja med barnet.

Jag tror att ni i lugn och ro behöver diskutera situationen och kom då ihåg att lyssna på vad han känner. Ni är två, och chansen ökar att han lyssnar på dig med. Svårt att råda eller avråda men känn efter själv, prata med din kille, och så får ni se hur ni löser det hela. Men kommunikation emellan er två är À och O.
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Mysmonstret » 30 sep 2014, 07:16

Kontakta är kan ni få samtalsstöd så att ni gemensamt får hjälp att komma fram till ett beslut.
Det är inte lätt.

Jag gjorde en abort för längesedan med min då¨varande pojkvän. Vi ville båda ha barnet, men vi valde detta eftersom vi inte hade bostad, jobb eller utbildning. Vi ville inte sätta ett barn till världen där hens tillvaro skulle vara fattig och osäker rent ekonomiskt.
Jag var ledsen länge. Något år efteråt kunde jag börja gråta. Men jag ångrar aldrig aborten. Förhållandet tog slut bara ett halvår senare. Hade jag behållt barnet hade jag inte haft en utbildning, jag hade inte varit fast anställd nu, och jag hade inte mött min man och vi hade inte haft vår underbara son.

Allt är inte svart eller vitt, men tuffa och svåra beslut kan tas utan att det innebär katastrof.
Att du behåller barnet innebär ju en risk att du blir ensamstående. Klarar du det ekonomiskt? Bostad? Jobb?

Lycka till! Du klarar allt, vad som än händer :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav Melanielindkvist » 30 sep 2014, 16:40

Tack allihopa för ert stöd!! Jag är 21 år gammal och känner att jag är på gränsen för ung. Min pojkvän är lika gammal men kanske lite omognare än mig. ( ni vet killar) men jag känner att hur jag än vrider och vänder så är inte abort en lösning. Så när jag kom hem idag från jobbet sa han att han hade bokat tid för abort och direkt började jag gråta eftersom det är omöjligt för mig. Jag måste vilja det själv...så jag sa bara helt enkelt att jag inte tänker göra abort och vi behöver inte prats mer om det här på ett bra tag så han får smälta allt och jag låter han få bli redo ifred. Det känns ändå som att vi kanske kan lösa det här bara han inte får panik igen osv. Men iallafall så ska jag behålls barnet och vi till och med gav varandra en puss vilket inte hänt på ett bra tag nu! Slutet gott allting gott! Förhoppningsvis...:)
Melanielindkvist
Nykomling

Inläggav Mysmonstret » 30 sep 2014, 20:01

Önskar dig lycka till! Även om du nu väljer att behålla, så kan det kanske ändå vara bra om du tar kontakt med nått samtalsstöd via MVC. Menar du har ändå hamnat i en svår sits. Livet ändrades bums, och du kanske t.o.m. blir ensamstående mamma. Så hade jag gjort iaf :)

Man kan ångra mkt, men man ångrar nog aldrig ett barn när det väl kommit till världen :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav Mmeli » 01 okt 2014, 19:32

Gör aldrig en abort om du inte är hundra på att du inte vill ha barnet! Min kusin var i en liknande situation och gjorde en abort för att inte bli lämnad av sin sambon.. Han lämnade henne någon månad senare! En kille som säger att han lämnar dig om du behåller barnet är inget att ha iaf och då kan det knappast vara äkta kärlek från hans sida! Det är min åsikt... Lycka till <3
Bild
Mmeli
Alltid online

Status: Sambo

Inläggav Melanielindkvist » 02 okt 2014, 10:24

Nu har han börjat igen med att säga att vi ska boka abort. Han har fått sin faster att prata med mig i flera timmar för att övertyga mig att jag inte klarar att behålla barnet. Och han säger till mig att han tänker känns mig, att jag inte ger honom ett val. Att jag tvingar honom bli pappa fast han själv är ett barn ?! (21år) Min mamma gråter för hon bor inte i närheten och kan komma och hålla om mig. Det enda sättet att jag får kvar min sambo är att göra en abort...vilket skrämmer mig oerhört mycket eftersom allting i mig säger nej!! Men hans föräldrar är på mig och frågar varför kan du känna nånting som inte ens är ett barn ännu? Ser du inte att vår son inte vill och är redo? Som att allt är så enkelt!! Jag spyr på hela situationen och jag behöver fortfarande stöd och hjälp. Han ska boka idag för abort men jag säger att jag inte vill och han blir tyst. Jag känner mig ensammast i världen och känner inte längre mannen jag en gång litade på fullt ut. Att han skulle stå vid min sida i alla stormar och lägen, det var inte sant...vad är rätt och vad är fel? Borde jag göra abort?
Melanielindkvist
Nykomling

Inläggav Melanielindkvist » 02 okt 2014, 10:26

Oj blev lite fel en mening i början! Skulle vara ( han säger till mig att han ska lämna mig, att jag inte ger honom ett val)
Melanielindkvist
Nykomling

Inläggav Mysmonstret » 02 okt 2014, 20:59

Okej. Men boka iaf en tid för rådgivning! Ni måste få prata med någon utomstående, och inte med nära och kära som försöker få dig att ta det ena eller andra beslutet!

Sen, din pojkvän, om du gör abort. Tror du han kommer stanna då? Efter detta? Efter sådana ultimatum han har ställt? Med hans familj som är "emot" dig?
Förlåt men jag tror inte många förhållanden klarar sådant här? Jag tror faktiskt du får förbereda dig på att vara ensam, med eller utan bebis.

Styrkekram!
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Återgå till Känsliga ämnen