63 träffar

Återgå till avancerad sökning

Sambon och jag är övertygade om att vi avlat en rodeohäst, minst! Kanske en galen elefantbebis, den jäkeln sparkar HELA TIDEN. Från morgon till kväll känner jag hur den rumlar runt där inne, på kvällen blir den så klart värre, funderar på att kontakta störningsjouren. ;)
av Bus
11 jul 2007, 08:22

Kategori: Gravid forum
Tråd: illbatting i magen
Svar: 10
Visningar: 927

Hoppas du slipper illamåendet snart.

Själv mår jag fortfarande riktigt illa, hela dagarna. :(
av Bus
11 jul 2007, 08:20

Tråd: Mitt illamående
Svar: 30
Visningar: 1653

Jag har samma problem som du. Yrslar lätt pga mitt låga blodtryck och svimmar ibland, otroligt läskigt!

På MVC säger de att jag ska äta mycket salt och dricka mycket vätska. Jag har lärt mig att känna av och petar i mig lite salta chips med jämna mellanrum, och det har faktiskt blivit lite bättre.
av Bus
11 jun 2007, 11:29

Tråd: Lågt blodtryck!
Svar: 9
Visningar: 757

Högpastörisering innebär att det är upphettat till över 120 grader. De allra flesta patogena (sjukdomsspridande) bakterier dör vid 60-70 grader, sporer tar man bort vid 120 graders upphettning.
av Bus
11 jun 2007, 10:39

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: ost och mjölkprodukter.
Svar: 7
Visningar: 2394

Tack och lov har jag aldrig blivit sån. Jag har rätt okej koll på vad jag bör och inte bör äta. Är det något jag hemskt gärna vill äta, men som faller under kategorin "inte bör äta", så tar jag mig en liten smakbit ändå. Min barnmorska sa till mig att det mesta faktiskt bara är riktlinjer ...
av Bus
11 jun 2007, 09:48

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: ost och mjölkprodukter.
Svar: 7
Visningar: 2394

Häre börjar magen också synnas, ganska mycket till och med.
Önskar den kunde bli liiite större bara så andra kunde se att jag faktiskt är gravid och inte tjock. :D
av Bus
11 jun 2007, 09:22

Tråd: Mage!
Svar: 66
Visningar: 4501

Jag tycker värmen är hemsk nu!

Klarar inte av att äta i värmen, blir inte hungrig. Orolig för att bebis inte får i sig vad den behöver. F.ö är jag trött och utmattad sedan värmen slog till. Jag som brukar älska sommaren och värmeböljor,
av Bus
07 jun 2007, 20:57

Tråd: VARMT!!!!!!!
Svar: 23
Visningar: 2044

Jag har haft värk, som känns precis som mensvärk genom hela graviditeten so far. Det kommer och försvinner lite som det själv vill. Därför funderade jag inte ens på om jag var gravid när mensen var sen, för jag trodde att värken var just mensvärk, det kändes ju precis likadant!
av Bus
07 jun 2007, 10:01

Tråd: Orolig över molvärken..
Svar: 18
Visningar: 1550

Jag bor inte i sthlm ännu (flyttar upp 1:a September) Men spenderar massor med tid där uppe. Så jag ses gärna.
av Bus
07 jun 2007, 09:54

Kategori: Min bebis föräldragrupper
Tråd: Några stockholmstjejer här??
Svar: 22
Visningar: 1806

Har inga tips eller råd. Vill bara önska dig lycka till och säga att jag tror att du grejjar det galant, med eller utan honom.
av Bus
02 jun 2007, 10:06

Kategori: Familj & livet som förälder
Tråd: Ensam - han har bestämt sig.
Svar: 11
Visningar: 1406
Nästa

Återgå till avancerad sökning