Annons:

74 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Vi som ska börja äta eller redan äter Pergotime.

Tack så hjärtligt för era värmande ord! Jag hoppas verkligen att jag plussar denna gången, och hoppas innerligt att vi alla plussar snart. Men det känns tungt vissa dagar.

KRAM alla och lycka till!!!!
av Singoallaa
04 apr 2010, 12:30

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Vi som ska börja äta eller redan äter Pergotime.
Svar: 464
Visningar: 37904

Tyvärr kom min mens och pergotime hjälpte inte. Men det trodde jag väl heller kanske inte ändå, då jag ägglossar och allt av mig själv varje månad och har inte blivit gravid en endaste gång på över två år nu, så varför skulle jag bli det nu. Otroligt jobbigt är detta. Inga fel på oss men ändå så går...
av Singoallaa
03 apr 2010, 16:43

Hej! Vi har försökt bli gravida i lite över två år nu, och än har jag inte blivit gravid :( Vi har dock gjort en utredning som visar på att bägge är friska. Men fick pergotime utskrivet av min gyn för att förstärka min egen äl, som jag då har av mig själv varje månad, men dock, jag tänkte att det ka...
av Singoallaa
21 mar 2010, 23:53

Re: Infektion orsak till barnlöshet ...

Enligt läkarna på RMC i Malmö så har en bakteriell vagions ingen som helst påverkan på fertiliteten eller har någon påverkan på spermierna!!! Jag bokade tid där och pratade länge om detta. Nej sa dom, många har BV och blir gravida, inga som helst hinder där pga BV!
av Singoallaa
28 feb 2010, 12:01

Tråd: Infektion orsak till barnlöshet ...
Svar: 4
Visningar: 1042

Re: Ni som försökt i mer än 1 år...

Grattis Madde!!! Underbart!!

Läkare säger ju att chansen att bli gravid är större ifall man varit det (fått missfall), att återigen bli gravid än om man inte ens varit det :-(

Men stort grattis och lycka till med allt!
av Singoallaa
27 dec 2009, 15:47

Tråd: Ni som försökt i mer än 1 år...
Svar: 8
Visningar: 996

Re: BIM December för oss 1års försökare och uppåt

Hej! Tänkte ställa en fråga till er här inne. Är det någon av er som gjort det där sekret testet för att se hur din mans spermier trivs i ditt sekret, och samtidigt se om du har rätt sekret på din peak day? PTC, Postcoitaltestet? Funderar själv på detta. Kan det vara så att spermierna inte trivs och...
av Singoallaa
20 dec 2009, 20:33

Kategori: Bli gravid
Tråd: BIM December för oss 1års försökare och uppåt
Svar: 121
Visningar: 7024

Re: vart beställa ÄL-test?

Hej Singoallaa :D Jag tycker att det är lättast att kissa i en behållare och sen håller du i den färgade delen och håller ner stickan upp till det lilla blå strecket. Jag tror att det finns en lite beskrivning på baksidan av varje paket. Hoppas att du förstår mig...annars är det bara att fråga mer ...
av Singoallaa
20 dec 2009, 20:29

Tråd: vart beställa ÄL-test?
Svar: 13
Visningar: 1384

Re: Ni som försökt i mer än 1 år...

Hej! Jag sitter faktiskt här och googlar om en massa med fertilitet. Läste nyss om ett test man kan göra. Det finns olika sekret hos kvinnan, ett sekret är "icke" fertilt och det andra är fertilt. Själva testet heter PTC, Postcoitaltest. Där ser man hur spermierna mår i ditt sekret. Vill s...
av Singoallaa
20 dec 2009, 20:25

Tråd: Ni som försökt i mer än 1 år...
Svar: 8
Visningar: 996

Re: vart beställa ÄL-test?

Hej cillalåda! Jag har beställt stickor från snabbtester. Ett paket med 28 ägglossningstest och 10 graviditetstest för 199 kronor :D Lycka till! Dessa ägglossningstest, vilken ända ska ner i urinet? det medföljer ingen beskrivning hur dom används? Vet du? Köpte ett par sådana, men förstod inte vart...
av Singoallaa
20 dec 2009, 17:08

Tråd: vart beställa ÄL-test?
Svar: 13
Visningar: 1384

Re: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning

Hej! Skriver gärna upp mig på listan också, men angående ivf och hur det blir med den saken är jag osäker på, men kan ju ändå skriva upp mig på listan. Jag är 31 år gammal nu, men var 29 år gammal när vi började försöka bli gravida. Min pojkvän var 35, och är nu 37 år. Det har nu gått 2 år sedan vi ...
av Singoallaa
20 dec 2009, 16:38

Tråd: Lista över alla som ska börja/har börjat med utredning
Svar: 190
Visningar: 15984
Nästa

Återgå till avancerad sökning
Annons: