713 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Saker DU inte visste om förlossningar

första förlossningen hade jag epidural, det gjorde jävligt ont iaf, andra gången hanns det inte med, gjorde lika ont, men nu förstår jag innebörden av "att skita ut en soffgrupp" lockrent. kändes som jag skulle föda ett flygplan!!
av tinali
04 aug 2010, 21:06

Kategori: Förlossningen
Tråd: Saker DU inte visste om förlossningar
Svar: 186
Visningar: 28969

giftassugen? bröllopsklänning med eller utan mage säljes!

säljer min fina bröllopsklänning. för oss som avstår broderier, pärlor och spets... tyvärr ser den lite skrynklig ut, men den har hängt i garderoben. utlägget för magen syns inte om man är "ogravid" så den kan användas av både och!! Till blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Vacker_" on...
av tinali
04 aug 2010, 17:18

Kategori: Köp & Sälj på Min Bebis
Tråd: giftassugen? bröllopsklänning med eller utan mage säljes!
Svar: 0
Visningar: 3807

BeSafe gravidbälte

hej, säljer mitt gravidbälte, nypris 398:-
mitt pris 200:-

rekomenderas och sälj av bilfirmor och babybutiker. mkt fint skick. hämtas i sthlm. Skyddar ditt ofödda barn i bilen.

jag kan skicka, men då står du för frakten.
av tinali
27 jul 2010, 20:51

Kategori: Barnvagnar & tillbehör
Tråd: BeSafe gravidbälte
Svar: 0
Visningar: 3361

Re: Debatt - Ok att bli berusad när barnen är med?

Varför ska man dricka på högtider? Då om någon gång är väl barnens tid!!? Kan man inte hålla sig ifrån spriten de dagar som barnen minns mest. Dricka kan man göra om man är på middag hos andra vuxna och barnen är hos barnvakt.. Barnfritt alltså. Festa på! Tror tyvärr inte man behövEr bli full för at...
av tinali
25 jun 2010, 01:37

Kategori: Allmänna trådar föräldrasnack
Tråd: Debatt - Ok att bli berusad när barnen är med?
Svar: 23
Visningar: 10718

Re: Latensfasen!?

Olika det där, för mig har det gått fort, första barnet åkte jag in till bb efter 2 1/2 timme efter värkstart, var då öppen 6-7 cm, och hade inte så ont som jag trodde man skulle ha, det kom sen;) andra barnet hade jag värkar varannan minut nästan från start. Åkte in knappt två timmar efter värkstar...
av tinali
20 jun 2010, 06:56

Kategori: På G till BB
Tråd: Latensfasen!?
Svar: 11
Visningar: 31903

Re: Gravid med BF Maj 2010??? Skriv in dig här!

Sådär, då var han ute. Min svaga värk vid halv 8 i morse eskalerade snabbt till taxi till förlossningen. Var där 9.45, min man kom 10, då var jag helt öppen och fick ingen epidural:@ kl 11.06 var han ute, hur fin som helst, åt på båda brösten direkt. Min man fastnade i trafik, därav taxi, kände att ...
av tinali
21 maj 2010, 17:15

Kategori: Majmammor 2010
Tråd: Gravid med BF Maj 2010??? Skriv in dig här!
Svar: 4497
Visningar: 184915

Vad roligt, jag har börjat morgonen men hittills två svaga värkar, jag vågar kalla dom det då mensvärk inte finns emmellan dom, plus att dom var starkare än det jag kände igår, får se om de kommer fler o om det håller isig. Ska ge min tvååring lite frukost, hoppas kunna göra det utan galet minspel;)
av tinali
21 maj 2010, 07:41

Spännande, trodde att det skulle börja inatt, hade ganska kraftig mensvärk när jag la mig igår, som blev starkare inemellan. Men vaknade som vanligt i morse tyvärr. 40+3 idag:(
av tinali
21 maj 2010, 07:18

Re: Ont när bebisen rör på sig

Jag tycker det strålar ner i genom livmodertappen o ända ut i muffen, bm sa att barnet ligger och trycker ner mot tappen, därav strålningen, det är så man måste stanna upp o knipa ihop benen om man går, men det kan ju kännas som det är i urinröret...
av tinali
20 maj 2010, 22:15

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Ont när bebisen rör på sig
Svar: 19
Visningar: 15467

Får man en vit kant runt munnen, varför?
av tinali
20 maj 2010, 16:30

Nästa

Återgå till avancerad sökning