131 träffar

Återgå till avancerad sökning

gravidsymptomer

Hej alla! Jag väntar vårt tredje barn och har absolut noll gravidsymptomer vilket skrämmer mig för med dom andra två så mådde jag så fruktansvärt dåligt hela graviditeten igenom (inte för att jag saknar det!!) men det känns så konstigt att det helt plötsligt inte känns något alls! Är det någon annan...
av Maria_83
09 aug 2013, 18:16

Kategori: Gravid forum
Tråd: gravidsymptomer
Svar: 0
Visningar: 1057

Re: Vägrar ena bröstet

Stina: Nej det verkar det inte som. Är det mitt i natten och hon är halvt sovande så går det jätte bra. Är mest på dagen jag, eller hon, har problem med ena bröstet!
av Maria_83
03 sep 2012, 14:39

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Vägrar ena bröstet
Svar: 4
Visningar: 4683

Vägrar ena bröstet

Hade behövt lite hjälp! Min lilla tjej är sex veckor och amningen har funkat jätte bra dom senaste fyra veckorna men nu har hon helt plötsligt börjat vägra ta det ena bröstet (vänstra). När jag ger henne det så tar hon tag, suger lite, släpper och börjar gnälla och så håller det på ett tag. Sen komm...
av Maria_83
02 sep 2012, 20:57

Tråd: Vägrar ena bröstet
Svar: 4
Visningar: 4683

Hjälp med amning!!

Hej! För snart två veckor sen fick vi vårt andra barn. Allt gick bra och hon tog bröstet direkt. Efter att mjölken rann till så ville hon äta var 4:e timme ungefär och det brukar ta runt 15-20 minuter sen är hon nöjd. Sex dagar efter vi kommit hem från bb så var det dags för vägning och hon hade då ...
av Maria_83
04 aug 2012, 11:02

Tråd: Hjälp med amning!!
Svar: 2
Visningar: 2775

Re: Kan jag berätta för chefen via ett mail?

Jag fick också berätta väldigt tidgit. Mådde väldigt dåligt och det enda jag gjorde var att springa fram och tillbaka till toaletten... Efter att jag berättat för min chef (storgrät för övrigt när jag berättade :) ) Så såg dom till att mina kollegor tog över lite av mina uppgifter så att jag kunde g...
av Maria_83
23 jan 2012, 12:16

Tråd: Kan jag berätta för chefen via ett mail?
Svar: 13
Visningar: 14023

Re: Nygravid :)

Ett jätte grattis till graviditeten! :)
av Maria_83
20 dec 2011, 21:28

Tråd: Nygravid :)
Svar: 9
Visningar: 1119

Re: Börja bebisverkstad barn nr 2 i vår :-D !!!

Jag och min man har redan börjat, har hållit på i fem månader nu. Idag tog jag ett test (några dagar tidigare än BIM) och tyckte mig se ett svagt svagt streck men jag är inte helt säker. Tänkte ta ett nytt imorgon på morgonen och jag är livrädd att det kommer visa negativt! Lycka till med er bebisve...
av Maria_83
05 nov 2011, 19:46

Kategori: Bli gravid
Tråd: Börja bebisverkstad barn nr 2 i vår :-D !!!
Svar: 183
Visningar: 12376

Re: Början på en lång väntan..

Blomman83: Det stämmer att alla får två sprutor mot röda hund när man är yngre men tydligen är det inte alltid den tar.... Det vanligaste sättet att få reda på det är nog också när man har blivit gravid och dom kollar upp en i början. Känns lite trist när man verkligen vill börja och så får man snäl...
av Maria_83
09 aug 2011, 21:59

Tråd: Början på en lång väntan..
Svar: 17
Visningar: 2045

Jag betalade 500.... Surt att betala så mycket för något som borde ha funkat första gången :) Det är så olika med hur länge dom säger att man ska vänta. När jag tog sprutan så sa dom tre månader och på nätet står det allt mellan en till tre.. Det värsta är att man vill ju direkt börja när man väl ha...
av Maria_83
09 aug 2011, 14:48

Jag vaccinerade mig för tre månader sen i Helsingborg på ett ställe där dom till och med har drop in (både vårdcentral och sjukhus hänvisade dit) http://www.vidavarldensvaccin.se/" onclick="window.open(this.href);return false; Tror dom hade vaccinet hemma men ring och kolla innan för säkerhetsskull!...
av Maria_83
08 aug 2011, 21:07

Nästa

Återgå till avancerad sökning
Annons: