491 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Inspiration trädgård

Hej Gammelina, jo vi gjorde en stenrabatt med vit/svart sjösten. I detta planterade vi lavendel, bambugräs som är grönt och fint fortfarande i snön :) Vi satte en ganska så låg rosa ros samt några större runda stenar som det växer lite mindre växter kring och ett fint vattenbad. Det var både olika h...
av Ellas pappa
10 dec 2010, 10:01

Kategori: Inredning & trädgård
Tråd: Inspiration trädgård
Svar: 2
Visningar: 4295

Re: Valet 2010 - Samlad valtråd - Du avgör!

Det är väldigt sorligt att det blev som det blev. Dels för att SD i sig inte är ett demokratiskt parti och dels för att de personer som röstar på SD inte röstar på ett demokratiskt parti men däremot utnyttjat demokratin för att kunna rösta. Man ska för sin egen skull acceptera men inte nödvändigtvis...
av Ellas pappa
21 sep 2010, 12:14

Kategori: Ekonomi & Jobb
Tråd: Valet 2010 - Samlad valtråd - Du avgör!
Svar: 12
Visningar: 7026

Det blev seger för Alliansen men det kanske inte är det alla fokuserar på nu utan hur ... folk kunde rösta in SD i Riksdagen? Detta rör upp så mycket känslor hos folk och skapar bara skit enligt mig. Vad tycker du om SD, och vad känner du inför det faktum att så mycket människor vill ha ett främling...
av Ellas pappa
20 sep 2010, 22:03

Jag tycker att det ska vara självklart att föräldrarna bestämmer själva över hur dom vill fördela dagarna. Det är kanske inte alltid det ekonomiska som avgör utan det kanske faktiskt är så att mamman vill vara hemma med bebisen en längre tid. I andra fall kanske det är tvärtom och därför måste detta...
av Ellas pappa
17 sep 2010, 18:24

Valet 2010 - Samlad valtråd - Du avgör!

Nu är det bara några få dagar kvar till val. Hur resonerar ni kring vad som är viktigt för er och vad som blir avgörande för vad ni kommer att rösta på. För att skapa lite dynamik i tråden så ställer jag ett påstående som kan vara sant eller falskt beroende på hur man ser det! Ös på med åsikter kri...
av Ellas pappa
17 sep 2010, 13:43

Re: är jag bitter? alkohol?

Grymt Katarina :) man blir både pigg, glad och motiverad till att leva hälsosamt när man tränar. Bara att lyfta på hatten till ditt initiativ :D
av Ellas pappa
28 jul 2010, 06:40

Kategori: Min bebis föräldragrupper
Tråd: är jag bitter? alkohol?
Svar: 9
Visningar: 2498

Re: Olydiga barn?

Alltså det är helt rätt som du säger Nelia att välja sina strider och faktiskt gå in hårt där det verkligen är fara eller viktigt att man bryter eller säger till. Många gånger triggas dom ju av att man just "bråkar" tillbaka. Hamnar man mitt i ekorrhjulet så är allting jobbigt och man reag...
av Ellas pappa
08 jul 2010, 20:21

Kategori: Allmänna trådar barn från 2 år
Tråd: Olydiga barn?
Visningar: 10421

Re: Är det verkligen normalt??

Vad jobbigt för er... precis som du är inne på så vill du ju själv stänga av tankarna på att få barn och det är naturligtvis inte lätt. Pressen ni utsätter er för och längtan spelar nog in. Jag har inga direkta tips men kan berätta för dig att ett par närstående hade svårt att få barn och gjorde eft...
av Ellas pappa
08 jul 2010, 20:03

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: Är det verkligen normalt??
Svar: 16
Visningar: 2990

Re: har gärna sex, men blir aldrig kåt...?

Det är nog väldigt vanligt efter förlossningen som dels i sig skapar ett litet "underlivstrauma" :) men även amningen som gör dig trött och inte så sugen på att ha sex. Så själva sexet kan ju vara skönt även om det mentala inte har kommit igång riktigt ännu... Hur länge sedan födde du?
av Ellas pappa
05 jul 2010, 10:05

Kategori: Relationen & samlivet
Tråd: har gärna sex, men blir aldrig kåt...?
Svar: 9
Visningar: 10257

Re: En fråga om sömn!

Det kan det säkert vara, jag minns inte hur våra sov när dom var 7 månader men jag känner igen det där med att helt plötsligt så började dom vakna på natten och då började liksom sömnkriget lite :) att inte sova för mycket på dagarna men lagom mycket för att dom inte ska vara för trötta och griniga....
av Ellas pappa
01 jul 2010, 17:33

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: En fråga om sömn!
Svar: 4
Visningar: 1039
Nästa

Återgå till avancerad sökning