2615 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Vänja bort att bli uppburen från spjälsängen!

Han kanske är i större behov av närhet just nu? Vår son som är 1 vaknar alltid på natten och får då komma över till oss där han somnar om direkt. Det kommer en tid då han kommer sova i sin säng hela natten (vår 4½-åring har sovit i sin hela nätter sedan 1 år tillbaka kanske). Jag har iaf svårt att n...
av Nelia
20 okt 2012, 12:30

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: Vänja bort att bli uppburen från spjälsängen!
Svar: 4
Visningar: 4600

Re: Septembermammor 2011

Levi säger mest da-da-da-da, ba-ba-ba, ma-ma till mig, nam-nam när det är mat eller när han är hungrig, dä och t-tta (typ) när han pekar på lampan... Vi pratar två språk här hemma, svenska + portugisiska.
av Nelia
15 okt 2012, 14:59

Kategori: Septemberföräldrar 2011
Tråd: Septembermammor 2011
Svar: 7367
Visningar: 390684

Re: "träningsvärk" i nedre delen av buken

Låter som växtvärk :) Väldigt vanligt i början på en graviditet. Det kan spänna och dra i ligamenten när de töjer sig osv. Får du mer akuta smärtor eller börjar blöda kan du ringa din bm, men så länge det "bara" gör ont ibland är det oftast ingen större fara.
av Nelia
12 okt 2012, 14:24

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: "träningsvärk" i nedre delen av buken
Svar: 1
Visningar: 6198

Re: Septembermammor 2011

Då vill jag nog ändå inflika att det är jätteskönt att ha nästan 4 år mellan barnen :) Jag slapp ta hand om Joel dagarna i ända när jag mådde illa eller hade foglossning, kunde ligga i soffan och ta det lugnt samtidigt som han förstod varför. Samt att han förstår att lillebror är liten och inte tål ...
av Nelia
12 okt 2012, 14:15

Kategori: Septemberföräldrar 2011
Tråd: Septembermammor 2011
Svar: 7367
Visningar: 390684

Re: ditt bästa recept?

Mmmmm... här fanns ju massor av gott!

Jag måste tipsa om en god kladdkaka till jul, kör med vanligt recept, men byt gärna ut kakaon mot riktig choklad istället, släng i degbitar av pepparkaksdeg och vips så har du världens mumsigaste pepparkakskladdkaka. Blir SÅÅÅÅ GOTT!!
av Nelia
24 sep 2012, 22:26

Kategori: Augustimammor -08
Tråd: ditt bästa recept?
Svar: 59
Visningar: 12581

Re: Bra familjebil?

Vi har en VW Passat, den nya modellen. Den känns rätt stor och rymlig. Dock har vi bilstolarna fram och bak på samma sida. Då får man plats med två vuxna bak utan problem. Och bagageutrymmet är toppen.

Har annars hört att Ford ska vara den bilen som är mest rymlig.
av Nelia
16 sep 2012, 19:43

Kategori: Allmänna trådar barn 0-2 år
Tråd: Bra familjebil?
Svar: 24
Visningar: 15404

Re: Hemmaträning

Aurora: Ädelostsås är helt okej att äta! Osten blir ju upphettad, då dör alla bakterierna (citerar från gravid.se, en barnmorska som svarar: "All ost är säker ur bakteriesynpunkt om den upphettas till bubblande het.") :) Jag åt det jätteofta när jag var gravid, just för att släcka suget ef...
av Nelia
28 aug 2012, 07:15

Kategori: Hälsa & motion
Tråd: Hemmaträning
Svar: 45
Visningar: 17255

Mitt älskade kamutvete är slut i ALLA affärer! Så jag gick in och kollade på deras hemsida (Frebaco) och det är tydligen slut överallt pga dåligt väder i Kanada som i sin tur stängt all export av sitt vete. What liksom?? Haha... helt sjukt, när jag äntligen hittat en god kolhydratkälla som är snäll ...
av Nelia
27 aug 2012, 20:46

Första riktiga dagen har startat bra! Ägg+keso till frukost med en liten smoothie till. Till lunch blev det hamburgare (utan bröd) med sallad. Gott gott! Sprang som sagt i lördags, kom runt på 1:01:55, så jag är jättenöjd! :) Sen var jag iväg på mitt första step-pass igår sen juni. Shit vad gött det...
av Nelia
27 aug 2012, 13:31

Kesella och bär äter jag ofta till mellanmål. Det är toppen! Ibland räcker det att bre lite philadelfia på ostskivor, lägga på en paprikastång och lite skinka och rulla ihop. Mumma! :P Räcker med några st så mättar det bra, och är nyttigt samtidigt :) Jag ser liksom till att bli mätt under lång tid ...
av Nelia
24 aug 2012, 20:25

Nästa

Återgå till avancerad sökning