35 träffar

Återgå till avancerad sökning

Sovpåse?

Ska man ha det? Såg precis en annons om sovpåsar (Grobag tror jag) och där stod det att det minskar risken för spädbarnsdöd att ha en sovpåse istället för ett täcke. Jag inser att jag läst på dåligt om spädbarnsdöd för jag vet inte värst mycket, men å andra sidan så vill jag inte lusläsa om det hell...
av AndyP
06 jul 2009, 23:50

Kategori: Barnartiklar
Tråd: Sovpåse?
Svar: 6
Visningar: 11654

Re: Någon som har praktisk kunskap om detta...?

Tack för alla svar! Det kommer ju att bli ett "riktigt" skötbord och finnas plats till alla saker i skåpet över, lådor och tvättställsskåpet som är precis brevid. Och som någon skrev så behöver man inte ha hela lagret i badrummet, utan fylla på allt eftersom. Madrassen som man blåser upp f...
av AndyP
06 jul 2009, 22:37

Tråd: Någon som har praktisk kunskap om detta...?
Svar: 7
Visningar: 5373

Re: Någon som har praktisk kunskap om detta...?

Kan även tillägga att jag har bredare plats än längre plats....krångligt?!
Är det omständigt att göra allt från bebisens sida eller lika enkelt som att man gör allt från bebisens fötter?

Har ca 95 cm i bredd och ca 45-50 cm i längd.
av AndyP
06 jul 2009, 15:08

Någon som har praktisk kunskap om detta...?

Vi har bestämt oss för att inte köpa ett skötbord, då vi tror att det bara kommer att användas första tiden och att sen när bebisen rör sig mer så kommer man ändå att byta där det för bebisen och tillfället fungerar bäst. Sen har vi inte direkt plats eller tycker att det passar in i lägenheten. Nu t...
av AndyP
06 jul 2009, 15:05

Re: Duo/kombi eller sulky eller va tusan dom heter...

Nu är vagnen beställd! =)
Blev en Brio Sing (sittdel, liggdel och mjuklift) för 4092 kr.
Vi känner oss väldigt nöjda.
av AndyP
22 jun 2009, 23:21

Kategori: Shopping
Tråd: Duo/kombi eller sulky eller va tusan dom heter...
Svar: 12
Visningar: 3991

Re: Novembermammornas BF

1/11 Betina87 (första barnet) POJKE 1/11 Asanma (första barnet) 1/11 Eleonorl (första barnet) 1/11 Lottie (första barnet) 4/11 lillan_1 (första barnet) 4/11 meemee (första barnet) 5/11 AndyP (första barnet) Valt att inte ännu veta könet (kanske nästa gång). 6/11 kosejentan (andra barnet, första är f...
av AndyP
16 jun 2009, 23:46

Kategori: Novembermammor 2009
Tråd: Novembermammornas BF
Svar: 270
Visningar: 13076

Kan jag äta...

...pastrami och rostbiff?
av AndyP
09 jun 2009, 12:51

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: Kan jag äta...
Svar: 0
Visningar: 954

Re: Hur tusan ska man räkna??

Så om någon frågar mig imorgon vilken vecka jag är i, då ska jag alltså svara v 19?
av AndyP
08 jun 2009, 00:16

Kategori: Bebisen i magen & ultraljud
Tråd: Hur tusan ska man räkna??
Svar: 4
Visningar: 531

Re: Hur tusan ska man räkna??

Förresten så får man olika resultat på vilken vecka man är i, beroende på vilket forum/sida man är inne på och räknar ut i. Och då utgår jag alltid från BF när jag räknar ut.
Och min räknare här under är ju heller inte rätt och går inte direkt som en klocka.
av AndyP
07 jun 2009, 23:51

Hur tusan ska man räkna??

Kan någon förklara detta för mig så jag en gång för alla fattar?! Jag går in i ny vecka på lördagar....är jag då på lördagar i tex v18+1 eller v18+0? Idag är det söndag...är jag 18+1 eller 18+2 idag? Räknar man till +6 eller +7? Och! Vi va på ultraljud i onsdags o då trodde jag att jag var i v 18+3 ...
av AndyP
07 jun 2009, 23:48

Nästa

Återgå till avancerad sökning