4829 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Fler gravida med myom?

Hej! Jag har ett myom i livmodern som gör att jag inte får föda vaginalt utan har varit tvungna att ta kjesarsnitt med bägge barnen. Jag har haft två väldigt lätta graviditeter utan smärtor och blödningar så myomet i sig behöver inte betyda några problem under graviditet. Jag hade dock två mf innan ...
av Taweret
21 feb 2013, 18:35

Kategori: Gravid forum
Tråd: Fler gravida med myom?
Svar: 2
Visningar: 3772

Re: Kejsarsnitt eller vaginalt?

Tyvärr är det inte ett frivilligt val att få välja ks. Detta pga att det är mindre bra för både mamma och barn. Jag har själv fött bägge mina med ks och det är mitt livs sorg att aldrig få vara med om en naturlig förlossning. Sen är det även en kostnads fråga för landstingen då ks kostar mycket mer ...
av Taweret
10 feb 2012, 22:16

Kategori: Förlossningen
Tråd: Kejsarsnitt eller vaginalt?
Svar: 14
Visningar: 9638

Re: vilse i barnvagnsdjungeln

Vi har city crossen och den har inte roterbara framhjul men personligen så tycker jag inte att det behövs. Jag tycker det är enklare att köra med en vagn utan svängbara framhjul, då jag tycker att det blir ostadigare och rangligare med roterbara framhjul. Vi använder fortfarande vår citycross till v...
av Taweret
21 jun 2011, 21:05

Kategori: Barnvagnar & Säkerhet
Tråd: vilse i barnvagnsdjungeln
Svar: 12
Visningar: 8699

Re: Het fråga som säkert orsakar hetsig debatt...

Jag är en sån som lagt ut sådana bilder och testat väldigt tidigt och fått svaga streck. Det som är med det är att man lever på hoppet och i mitt fall efter två mf innan det tog sig så vill man veta. Min erfarenhet är också att det är dom som varit gravida tidigare som gärna testar tidigt som känner...
av Taweret
21 jun 2011, 20:45

Kategori: Vill bli med barn
Tråd: Het fråga som säkert orsakar hetsig debatt...
Svar: 20
Visningar: 2130

Re: Pollenallergi och graviditet

Jag tror inte att det är någon fara att äta tabletterna men kontakta en allergiläkare för att fråga om råd. Jag gick och fick mina !vaccinations! sprutor när jag var gravid med sonen och hade då tabletter utskrivna det står på dom att dom inte bör tas under graviditet men läkaren sa att det inte var...
av Taweret
09 apr 2010, 22:06

Kategori: Septembermammor 2010
Tråd: Pollenallergi och graviditet
Svar: 9
Visningar: 1843

Re: bilbarnstol 0-18kg ?? inget babyskydd..

För att sitta i vanlig bilstol bör dom kunna sitta själva eller åtminstone kunna sitta med stöd. En nyfödds rygg klarar inte att sitta upprätt så tyvärr så måste du nog få tag på ett babyskydd.
av Taweret
17 mar 2010, 09:23

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: bilbarnstol 0-18kg ?? inget babyskydd..
Svar: 9
Visningar: 1106

Re: bilbarnstolar

Vi har en akta graco cosmic comfort och är jätte nöjda.
av Taweret
13 feb 2010, 06:55

Kategori: Shopping
Tråd: bilbarnstolar
Svar: 6
Visningar: 4511

Re: förkyld bebis :(

Vi har ganska tur med Alma och sömnen men enligt oss så krånglar hon en del ändå :D Hon sover 22.00- 07.00 ungefär men när hon somnar på kvällen varierar lite då hon kan vara lite svår lagd och vill fortfarande gärna sova med oss vilket inte vi vill men vi jobbar på med det. Om hon fick så skulle ho...
av Taweret
08 feb 2010, 10:22

Kategori: Oktobermammorna 2009
Tråd: förkyld bebis :(
Svar: 40
Visningar: 8247

Re: Kan inte sova m. fl problem

Vi har en dotter som inte heller vill somna på kvällarna. Även hon har haft problem med magen, det börjar bli bättre nu men det är inte bra, så vi hoppas att det ger med sig när hon får fast föda. Nu har vi bara gett vår dotter flaska så detta med snuttningen har jag inget tips på. Vi måste dock låt...
av Taweret
02 feb 2010, 13:54

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: Kan inte sova m. fl problem
Svar: 13
Visningar: 3842

Re: Hur mycket kan en bebis sova?

Vi har en tjej som fortfarande sover väldigt mycket. Det du/ni ska hålla koll på är att han går upp i vikt ordentligt och att han är pigg och alert när han är vaken. Då är det ingen fara att han sover så mycket som han gör, men om ni börjar märka att han är slö eller slapp då får han inte i sig nog ...
av Taweret
01 feb 2010, 22:54

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Hur mycket kan en bebis sova?
Svar: 7
Visningar: 51851
Nästa

Återgå till avancerad sökning