102 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Blödande Brööstvårtor =(

Hej! Hade samma problem som du med båda mina barn. Hade lite mindre ont i det ena än i det andra.Jag ammade med det bröstet och handmjölkade det andra och sen när det läkt hyfsat så bytte jag bröst. Efter två veckor var båda läkta. Produktionen var ju förståss större i ena bröstet, men det jämnade u...
av Loam
17 sep 2011, 14:40

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Blödande Brööstvårtor =(
Svar: 11
Visningar: 6224

Re: När kom mensen??

Min har kommit tillbaka ca 2 mån efter jag slutat amma (vid ca 1 år / 10 mån) efter födsel. Det är antagligen bara att vänta...
av Loam
08 sep 2011, 11:58

Kategori: Bli gravid
Tråd: När kom mensen??
Svar: 2
Visningar: 629

Re: Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?

... fast om hon inte går ner i vikt så tycker jag du ska försöka fortsätta att amma. De har perioder när de försöker få upp mjölkproduktionen och detta låter som en typisk sån. Om du orkar så försök att inte ge ersättning, för det minskar ju istället produktionen. Hör med BVC också för säkerhets sku...
av Loam
07 sep 2011, 13:41

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?
Svar: 11
Visningar: 6346

Re: Tecken på vilket kön bebisen har...

Läste nånstans att det enda som stämde av alla skrönor (och inte heller det var 100% säkert såklart) var graden av illamående i början av grav. Mår man väldigt illa är det en flicka. Stämde på mig, men förståss inte på alla : )
av Loam
07 jun 2011, 19:40

Kategori: Bebisen i magen & ultraljud
Tråd: Tecken på vilket kön bebisen har...
Svar: 6
Visningar: 3565

Re: Hjälp!! Behålla eller inte

Jag hade inget fast jobb och bodde i en liten usclig lägenhet när jag fick barn. Det stämde inte med min bild heller. Om ni vill ha barn så klart att ni ska behålla det. Strunta i det praktiska. Det löser sig. Du har ju tom. arbetslivserfarenhet.
av Loam
18 mar 2011, 22:41

Kategori: Gravid forum
Tråd: Hjälp!! Behålla eller inte
Svar: 25
Visningar: 3114

Re: Ni som kollat kön, vilka hjärtljud????

Hej!
Har en ficka och en pojke och pojken hade mycket högre hjärtfrekvens än flickan, så här stämde det inte...
av Loam
26 jan 2011, 12:19

Kategori: Majföräldrar 2011
Tråd: Ni som kollat kön, vilka hjärtljud????
Svar: 14
Visningar: 14579

Re: Spruträdd!

Titta åt ett annat håll när de tar sprutan. Då känns det inte lika mycket!
av Loam
22 jan 2011, 23:29

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Spruträdd!
Svar: 2
Visningar: 387

Re: Hjälp jag skäms!.....

Du är ingen skitmamma!
Du kommer att bli jätteglad när du får träffa din pojke och kommer inte alls att förstå varför du ville ha en flicka istället!
Kram till dig och grattis!
av Loam
22 jan 2011, 23:24

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Hjälp jag skäms!.....
Svar: 8
Visningar: 1197

Re: Kopparspiral

Tänkte bara säga att spiralen är på plats! Har inte fått tillbaka min mens eftersom jag ammar, så ökade blödningar är nog inget jag behöver bekymra mig om just nu iaf. Det gjorde ju inte så ont att sätta in den. Hoppas nu att det funkar bra!!
av Loam
14 jan 2011, 22:49

Kategori: Relationen & samlivet
Tråd: Kopparspiral
Svar: 20
Visningar: 11543

Re: HALLÅ HJÄLP HÄÄÄR!!

Avocado ska också öka fertiliteten, fast det är ju bara en gammal huskur och inget vetenskapligt.... Testa kan man ju, det funkade för mig, men det hade kanske funkat ändå...
av Loam
30 nov 2010, 12:06

Kategori: Svårt att bli med barn
Tråd: HALLÅ HJÄLP HÄÄÄR!!
Svar: 9
Visningar: 1046
Nästa

Återgå till avancerad sökning