27 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Vattenläckage v 32

Sitter uppe mitt i natten och kan inte sova. Googlar som en galning på vattenläckage men måste nog ringa till förlossningen. Mår illa och har ont i magen.
av arw
18 dec 2009, 02:10

Kategori: Tredje trimestern
Tråd: Vattenläckage v 32
Svar: 4
Visningar: 2735

Re: Vattenläckage v 32

Har varit hos barnmorskan men hon kunde inte kolla om det var fostervatten utan blev hänvisad till förlossningen. De i sin tur tyckte jag kunde vänta tills imorgon att åka in...så det är det jag får göra. Jobbigt att vänta på att få reda på om det är fostervatten eller inte
av arw
17 dec 2009, 21:17

Vattenläckage v 32

Jag är i v 32 och sedan igår så har jag tyckt jag haft konstiga flytningar. De luktar liksom förlossning :/ Det är inte mycket men man känner sig lite blöt. Jag har sista tiden fått mer sammandragningar och ont i nedre delen av magen. Jag går på täta kontroller på mvc (1 gång i veckan pga högt blodt...
av arw
17 dec 2009, 12:40

Re: Fler än jag som inte vågar ta vaccinet?

Hej allihopa!
Jag känner nog lite som Tummeliten...mer rädd för vinterkräksjukan än svininfluensan.
JS_90. håll oss uppdaterade om hur du mår. Som du skriver...hade du vaccinerat dig hade vaccinet inte börjat verka än...tar väl 3 veckor har jag för mig.
Kram
av arw
18 nov 2009, 13:06

Kategori: Sjukdomar under graviditeten
Tråd: Fler än jag som inte vågar ta vaccinet?
Svar: 61
Visningar: 7545

Det här stod i Aftonbaldet idag: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6134559.ab
av arw
17 nov 2009, 10:48

Oj oj oj...vad många reagerar emot oss. Som nån skrev "drastiskt att bli ovän med någon.." På andra sidor blockerar man. Ovän låter kanske värre men som många förtydligat i denna tråd så är vi TRÖTTA PÅ ATT BLI PÅHOPPADE.:evil: Så nu uppmanar jag alla som INTE ska ta vaccinet att skita i a...
av arw
17 nov 2009, 10:17

Kul att det trillar in fler som inte ska ta vaccinet i rädsla för vad som kan hända med våra små bebisar. Välkomna! PiperH...jag hoppas du stannar kvar här. Vaccinförespråkarna tröttnar nog och inser att det är lönslöst att diskutera emot här. (finns ju faktiskt en sk ovän-knapp som fungerar ypperli...
av arw
14 nov 2009, 11:02

MariaTheres : jag är inte helt säker på att dina åsikter tas emot på det sätt du kanske kan hoppas på och vad vill du/ni få ut av att lägga in pekpinnar? Tror inte att det är många av oss som "pekpinnar" er i era inlägg på de andra trådarna som förespråkar vaccinet. Som vi nog poängterat f...
av arw
13 nov 2009, 11:50

PiperH. Jag gillar att läsa dina inlägg. KC1:välkommen till "gänget"! Har också fått vetskapen om att vi gravida KAN ta tamiflu om så skulle behövas. Men men...många åsikter finns det i detta omdiskuterade ämne. Det skulle var väldigt intressant att få prata med någon av de läkemedelsfolk ...
av arw
13 nov 2009, 11:34

Återigen:PiperH vi tänker lika!!! Som du skrev att du nästan har lust att ge tillbaka med samma mynt. Att säga " men gud hur VÅGAR du vaccinera dig med ett vaccin som inte är provat?" Men det är kanske inte det bästa att säga till dessa människor. Har funderat på att säga "ja jag har ...
av arw
12 nov 2009, 16:55

Nästa

Återgå till avancerad sökning