23 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: hur länge efetr förlossning?

Jag blödde i nästan exakt 6 veckor och redan två veckor efter avslaget slutat kom första mensen.
av fiia81
07 sep 2009, 12:11

Kategori: Förlossningen
Tråd: hur länge efetr förlossning?
Svar: 7
Visningar: 1028

Re: Sammandragningar/Förvärkar

Jikri: tack. Det är helt ofattbart att hon är här nu! Och vad roligt att ni valt samma namn :D . Är det något ni tänkt på länge? Vi bestämde det namnet ganska tidigt i graviditeten...innan vi ens visste att det var en liten tjej :wink: Jag hoppas att det händer nåt hos dig också snart. Jag tyckte at...
av fiia81
29 jul 2009, 21:28

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Sammandragningar/Förvärkar
Svar: 39
Visningar: 8724

Tack stajners!
Allt gick jättebra och det är så skönt att äntligen få krama om min lilla prinsessa :wink:
Nu ska man bara komma in i den nya vardagen och det tar ju sin lilla tid. Det är ju inte som innan man blev gravid, allt kretsar ju kring den lilla nu :D
Man får ta en dag i taget.
kram
av fiia81
25 jul 2009, 14:26

Hej på er! Nu är äntligen vår lilla wilma här!! :D Har inte haft orken att skriva innan men nu är jag på bättringsvägen både fysiskt och psykiskt. Lilla Wilma kom 13/7 och det började med att vattnet gick kvart över fem på morgonen och jag hann bara lägga på luren till förlossningen när värkarna bör...
av fiia81
22 jul 2009, 11:01

Oj jikri! Kanske det kommer igång för dig snart! Några dagar till så är det fritt fram! :D Du måste skriva och tala om hur det går! Har du varit på någon koll? Jag gick och väntade varenda dag och önskade att det skulle komma igång. Man är ju väldigt otålig :wink: Här har det inte hänt nåt än. Trodd...
av fiia81
12 jul 2009, 19:11

Re: hinnsvepning är vad?

Hej! Jag gjorde en hin svepning i fredags. Var då öppen 2 cm så läkaren fick upp två fingrar till barnets huvud. Sedan sveper dom fingrarna runt i livmodern för att frigöra hormoner som kan sätta igång förlossningen. Jag tror även att dom sveper på fosterhinnorna. det satte inte igång förlossningen ...
av fiia81
12 jul 2009, 15:08

Kategori: Förlossningen
Tråd: hinnsvepning är vad?
Svar: 2
Visningar: 8525

Re: Alla som håller på med IVF

tovisen: grattis till att ha kommit så här långt!! Måste säga att jag tyckte inte det var så farligt med äggplocket. Visst det känns men man står ut. Det beror kanske lite var man gör sin ivf men på UMAS där vi gjorde vår fick man massor med preparat :wink: Först alvedon och stesolid så man blir lit...
av fiia81
12 jul 2009, 10:09

Kategori: IVF forum
Tråd: Alla som håller på med IVF
Svar: 9166
Visningar: 796429

Stajners: Vad roligt att läsa om hur du hade det! Man är ju så spänd nu och nyfiken och man lyssnar mycket på hur andra har haft det :D Det måste vara ett av livets bästa upplevelser! Trodde att det skulle hända nåt inatt för jag hade rejält med smärta hela dagen efter hin svepningen, Som du beskriv...
av fiia81
11 jul 2009, 11:11

Re: Tidig foglossning

Hej! Fruktansvärt vilken historia!!! jag lider verkligen med dig! :( Hade också...eller rättare sagt har foglossning som började i vecka 16. Jag fick ett stödbälte (som gjorde ont i magen), ett träningsprogram och en tens apparat. Det hjälper ju lite grann men kanske inte så smidigt på jobbet precis...
av fiia81
10 jul 2009, 20:50

Kategori: Gravid forum
Tråd: Tidig foglossning
Svar: 21
Visningar: 4643

Stajners: Det är kanske så det är, jag fattade nog fel idag när barnmorskan förklarade eller fattade hon inte vad jag menade :wink: Känner nu att man kanske inte är så påläst egentligen..hehehe. Men det låter verkligen vettigt. Innan när livmodern har tränat sig i början har det inte gjort ont som d...
av fiia81
10 jul 2009, 20:30

Nästa

Återgå till avancerad sökning