147 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Mamma kläder??!!

Jag fick en riktigt stor mage med båda barnen, speciellt med sonen.
Då köpte jag några A-formade blusar och tunikor i ett par storlekar större än min vanliga, och jag kunde använda dem även i slutet av graviditeten.
av Puma
26 jan 2013, 12:06

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Mamma kläder??!!
Svar: 15
Visningar: 2238

Min nya blogg

Hej! Besök gärna min nya blogg: http://ryska-spanska-svenska.blogspot.se/
Min sambo och jag har spanska respektive ryska som modersmål, och våra barn ska bli trespråkiga. I bloggen berättar jag om barnens framsteg i de tre språken.
av Puma
16 jan 2013, 23:46

Kategori: Barns utveckling 1-2 år
Tråd: Min nya blogg
Svar: 0
Visningar: 2439

Re: Personlig introduktion på blivande mammor ;)

Jag har varit här förut, min dotter föddes den 31 mars 2010. Och nu är det dags igen: jag väntar nummer 2 i mitten av juni :)
Jag är 41 år och bor i Stockholm (Skärholmen).
av Puma
01 jan 2012, 19:06

Kategori: Junibarn 2012
Tråd: Personlig introduktion på blivande mammor ;)
Svar: 5
Visningar: 877

Re: Marsmammornas förlossningsberättelser

Ja, Mullemamman, bättre sent än aldrig! :wink: Men Lillprincen var i alla fall punktligare än min dotter som föddes den 31 mars i stället för den 16 :D
av Puma
26 maj 2011, 20:11

Kategori: Marsmammor 2010
Tråd: Marsmammornas förlossningsberättelser
Svar: 20
Visningar: 2484

Re: Storlek 86 vilken ålder?

Det är ju individuellt: barn föds olika stora, växer olika fort och får olika storlek som vuxna :wink:
Min dotter som fyller 1 i mars använder nu storlek 74-80. Till sommaren kommer hon säkert att kunna ha 86.
Min kusins son är 2,5 år, men han kan fortfarande ha en del kläder i storlek 86...
av Puma
20 feb 2011, 15:54

Kategori: Allmänna trådar barn 0-2 år
Tråd: Storlek 86 vilken ålder?
Svar: 13
Visningar: 12553

Re: Måste man amma?

Amning är väl det mest naturliga sättet att mata barnet. Dessutom är det väldigt praktiskt: man behöver inte blanda, värma, diska flaskorna, och man kan gå på en lång promenad utan att behöva tänka på att ta med sig mat... Så brukade jag göra hela sommaren. Nu är allting med komplicerat, jag måste t...
av Puma
20 feb 2011, 15:40

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Måste man amma?
Svar: 3
Visningar: 1075

Re: När tog er nyfödda bebis bröstet?

Jag brukade också väcka min dotter de första veckorna när hon somnade vid bröstet. Efter några veckor sade sköterskan på BVC att det inte längre behövdes eftersom tjejen växte och ökade i vikt som hon skulle. Så jag lät henne sova vid bröstet, och det brukar hon fortfarande göra, fast inte lika ofta...
av Puma
20 feb 2011, 15:34

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: När tog er nyfödda bebis bröstet?
Svar: 7
Visningar: 4375

Re: Hur mycket gick ni upp i vikt?

10,5-11 kg. Det mesta försvann direkt. Nu väger jag kanske 0,5-1 kg mer än innan jag blev gravid, och kan fortfarande ha mina gamla byxor...
av Puma
19 sep 2010, 01:14

Kategori: Förlossningen
Tråd: Hur mycket gick ni upp i vikt?
Svar: 75
Visningar: 16533

Bebisfrisyr

Min dotter som är 5 månader har ganska långt hår för sin ålder. Hon föddes med mycket hår, och det har bara fortsatt att växa. Jag vågar inte använda vanliga hårklämmor och snoddar på henne, eftersom de är lätta att ta av och stoppa i munnen. Är det möjligtvis någon som har tips på håraccessoarer so...
av Puma
19 sep 2010, 01:04

Kategori: Allmänna trådar barn 0-2 år
Tråd: Bebisfrisyr
Svar: 2
Visningar: 1016

Re: ingen bröstmjölk efter förlossningen

För mig tog det ett par dagar innan mjölken kom, och jag hade också lite frossa, hårda bröst och ömma bröstvårtor. Det blev bättre efter någon vecka.
av Puma
17 jun 2010, 00:18

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: ingen bröstmjölk efter förlossningen
Svar: 15
Visningar: 10373
Nästa

Återgå till avancerad sökning