296 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Bröstmjölk vs ersättning?

Min dotter låg också på Neo. Där fick hon bara ersättning och det lilla jag fick ut med pumpen. Och det är det som är problemet att jag inte kan pumpa. Pumpar jag så är det självklart att dottern får det lilla och sen fyller ut med ersättning.
av malin_masken
02 dec 2012, 17:01

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Bröstmjölk vs ersättning?
Svar: 10
Visningar: 7895

Bröstmjölk vs ersättning?

Hej! Detta kan bli ett långt inlägg då jag vill få med allt. Har en son på 2,5 år och en dotter som föddes nu i tisdags När jag fick min son så fick jag EXTREMT mycket mjölk vilket va jätte jobbigt för det stabilisera sig aldrig, och fick mjölkstockning 3 gr, och jag tyckte det va jätte jobbigt att ...
av malin_masken
02 dec 2012, 11:49

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Bröstmjölk vs ersättning?
Svar: 10
Visningar: 7895

Långdraget!

Nu har jag haft värkar till och från i 2 veckor.. va hos barnmorskan och fick en svepning i fredags och hon konstatera då att livmodertappen bara va ½cm kvar av och att jag redan va öppen 2,5 cm (omföderska). Efter det har jag haft starka värkar som kommer och går, men aldrig regelbundet.. håller på...
av malin_masken
25 nov 2012, 14:29

Kategori: Förlossningen
Tråd: Långdraget!
Svar: 3
Visningar: 4489

Re: Slemproppen?

Jag har bara 8 dagar kvar till bf :-p så att den i såfall bildas igen hoppas jag inte :-p haha
Tack för svar!!:-)
av malin_masken
14 nov 2012, 20:17

Tråd: Slemproppen?
Svar: 5
Visningar: 8853

Re: hur många dagar har du kvar?

9 dagar kvar! <3
av malin_masken
13 nov 2012, 22:36

Kategori: Gravid forum
Tråd: hur många dagar har du kvar?
Svar: 2606
Visningar: 135051

Slemproppen?

Hur vet man igentligen att det är slempoppen? Jag har i ca 2 veckor haft jätte mkt flytningar med klumpar i, helt vanlig färg exakt som på vanliga flytningar. Nyss va jag på toa och skulle precis spola och ser då en klump (lite större än en 5 krona i omkrets). Men jag trodde att slemproppen va blodi...
av malin_masken
13 nov 2012, 22:35

Tråd: Slemproppen?
Svar: 5
Visningar: 8853

Re: Gravid i v37+0 och jätte ont under magen?

Jo. Men hon svara inte direkt på va det var, utan mer oj vad jobbigt. Jag är rätt så blyg så har så himla svårt att ligga på och tjata :-(
av malin_masken
02 nov 2012, 21:01

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Gravid i v37+0 och jätte ont under magen?
Visningar: 3579

Gravid i v37+0 och jätte ont under magen?

Som sagt gravid i v37 och har fått jätte ont på vänster sida "under" magen eller vad man ska säga. Har haft jätte ont till och från i 1 vecka nu och kan inte ens vända mig i sängen på nätterna. Är det någon som varit med om liknande och vet vad det kan vara?
av malin_masken
02 nov 2012, 18:17

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Gravid i v37+0 och jätte ont under magen?
Visningar: 3579

Re: Ett kul testn pojke eller flicka?

För mig är set tydligen tvärtom. Men första står det att jag skulle fått en tjej (blev en kille) denna gång står det kille (men blir en flicka) :-) hehe
av malin_masken
25 jun 2012, 15:35

Tråd: Ett kul testn pojke eller flicka?
Svar: 15
Visningar: 11569

Re: Ett kul testn pojke eller flicka?

Coolt :-) jag ska på RUL den 20e juni och får se om barn nr 2 stämmer då :-p
av malin_masken
01 jun 2012, 11:44

Tråd: Ett kul testn pojke eller flicka?