177 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd

Nu är det verkligen jäääättelänge sen jag var in här sist! Tänk att ett helt år snart har gått, och dem små parvlarna växer så det knakar, det är helt sjukt! Drygt två veckor så fyller Tove ett, det är nästan så att jag får ångest!

Hoppas att det är bra med alla iallafall :)
av SsofiaJ
21 mar 2011, 11:04

Kategori: Aprilmammor 2010
Tråd: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd
Svar: 1219
Visningar: 75465

Re: Focus Duo barnvagn och bilstol

Har inte själv en sån vagn, men däremot har jag läst mycket om den. Både positivt, men mycket negativt ..

Läsvärt i alla fall :
http://bigmamaa.blogg.se/2010/july/nowa ... ml#comment
av SsofiaJ
30 aug 2010, 23:04

Kategori: Barnvagnar & tillbehör
Tråd: Focus Duo barnvagn och bilstol
Svar: 4
Visningar: 4877

Re: gravida norrbottningar???

margareta: Haha, ja att vi är få måste jag nog hålla med om, eller så är vi bara tysta av oss ;] Såg att du också är från Boden?
av SsofiaJ
27 aug 2010, 08:07

Kategori: Norrlandsföräldrar
Tråd: gravida norrbottningar???
Svar: 22
Visningar: 4365

Re: Saker DU inte visste om förlossningar

Självklart är det svårt att räkna förlossningen från det att man kommer in på FL, allt som allt tog förlossningen sju - åtta timmar, med värkarna hemma. Jag tycker i alla fall inte att det är så långt, med tanke på att jag var inställd på närmare ett dygn med värkar (: Vi var på väg att få vända i d...
av SsofiaJ
25 aug 2010, 00:11

Kategori: Förlossningen
Tråd: Saker DU inte visste om förlossningar
Svar: 175
Visningar: 30183

Re: gravida norrbottningar???

Inte gravid, men norrbottning med en liten tös i alla fall : )
av SsofiaJ
23 aug 2010, 21:32

Kategori: Norrlandsföräldrar
Tråd: gravida norrbottningar???
Svar: 22
Visningar: 4365

Re: sova hela natten

Tror T var drygt två månader när hon började sova hela nätter. Hon sov väl ungefär 9-10 timmar i sträck då. Nu sover hon från 8 på kvällen till närmare nio på morgonen.
av SsofiaJ
23 aug 2010, 20:55

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: sova hela natten
Svar: 3
Visningar: 1008

Kom på en sak till ..

- Det må hända att man är spyless på stormagen i slutet av graviditeten, men efteråt saknar man det faktiskt ändå (:
av SsofiaJ
23 aug 2010, 20:39

Fyller på med några grejer (: - Att bara för att man är förstföderska behöver inte förlossningen ta en evighet. (Tog tre timmar efter att vi kommit in på FL för mig.) - Man måste inte gå över tiden om man är förstföderska. (T föddes nio dagar före BF, min kompis fick sin pojk tre dagar före BF.) - E...
av SsofiaJ
23 aug 2010, 20:35

Re: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd

Var in med min bästa vän på förlossningen igår för att konstatera vattenavgång, nu när hon ringde och berättade att dem hade åkt in igen och att det verkar som att det är på G och kommer bli knodd vilken timme som helst så slog det mig; om två veckor är det faktiskt exakt ett år sen det där lilla st...
av SsofiaJ
27 jul 2010, 00:53

Kategori: Aprilmammor 2010
Tråd: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd
Svar: 1219
Visningar: 75465

Re: ge vatten i värmen????

När jag frågade på BVC så sa sköterskan att man egentligen inte behöver ge vatten, men om det är varmt flera dagar i rad och man märker att barnet är mer "snuttigt" kan man ge ett par teskedar bara. Så länge man inte ger några mängder går det ju bra :)
av SsofiaJ
06 jul 2010, 08:31

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: ge vatten i värmen????
Svar: 10
Visningar: 3702
Nästa

Återgå till avancerad sökning