957 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: 6 månader och vaknar en gång i timmen heeela natten

Tack allihopa! Det är alltid skönt att höra att fler har det likadant. Jag googlade om 6-månders bebisar och sömnbesvär och på flera ställen läste jag att sömnen hade blivit bättre efter att man uteslutit laktos från bebisens kost. Desperat som man är så sprang jag genast och köpte Sinlac-gröt istäl...
av Emmapemma
09 okt 2010, 21:53

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: 6 månader och vaknar en gång i timmen heeela natten
Svar: 7
Visningar: 10884

6 månader och vaknar en gång i timmen heeela natten

Min lille son är världens sämsta nattsovare sedan en månad tillbaka. Han vaknar varje timme (ibland kan det gå två timmar men det är sällsynt) och vägrar både napp och flaska så jag ammar honom typ 8-9 gånger per natt!! Dessutom väcker han sin storebror (2,5 år) om jag inte är jättesnabb att slänga ...
av Emmapemma
06 okt 2010, 21:28

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: 6 månader och vaknar en gång i timmen heeela natten
Visningar: 10884

Re: barn nr 2

Jag har nästan exakt två år mellan mina killar (lillen är fyra månader nu). Det känns som en jättebra åldersskillnad och hittills har det gått väldigt bra. Tvååringen tycker om att känna sig stor och duktig och hjälper gärna till med lillebror. Det jobbiga är känslan av att inte räcka till (ibland v...
av Emmapemma
16 aug 2010, 23:13

Kategori: Familj & livet som förälder
Tråd: barn nr 2
Svar: 33
Visningar: 13723

Re: När Josefine kom till världen

Jajamän, jag smet före! Förra gången smet alla andra före mig (gick ju över tiden med ca 100 år!) så nu var det min tur att smita! :D :D

Nämen fy på er! Inte flytta från Väsby utan att fråga om lov först! :wink:

Hoppas att vi ses på ÖF ändå som sagt.

Kram, kram
av Emmapemma
05 jun 2010, 15:02

Kategori: Min förlossning
Tråd: När Josefine kom till världen
Visningar: 4031

Re: När Josefine kom till världen

Men guuuuud, gumman! Grattis till lillasyster!! :D

Själv klämde jag fram Joels lillebror bara ett dygn före dig! Den 29 mars tittade Axel ut, så vi ses på Öppna förskolan igen... :D :D :D

Många grattiskramar från oss!
av Emmapemma
02 maj 2010, 21:24

Tråd: När Josefine kom till världen
Visningar: 4031

Re: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd

Förresten, jag måste bara få säga att jag mår så himla bra nu! Det här är en sådan trevlig tid i graviditeten, tycker jag. Illamåendet är borta och bebisen sparkar och gör volter därinne. Mysigt! Härligt också att magen är rund och "tydligt gravid" så att man får känna sig lite gravidfin l...
av Emmapemma
08 dec 2009, 22:01

Kategori: Aprilmammor 2010
Tråd: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd
Svar: 1219
Visningar: 69480

Emmapemma: du e hjärtligt välkommen o grattis till lillebror (här blir de visst en lillasyster) :D Va kul med en till "gammal" april mamma från -08, så ja håller ju med om att April e den bästa månaden att föda barn i ^^ Hur e de med er o har Joel reagerat ngt på att mamma har bebis i mag...
av Emmapemma
08 dec 2009, 21:54

Hej alla aprilmammor! Jag hoppas det är OK att hoppa in i apriltråden såhär i halvtid. Jag heter Emma och väntar mitt andra barn den 16 april. En lillebror blir det. Storebror heter Joel och graviditeten med honom är väldokumenterad här på forumet. Jag tillhörde aprilmammor-08 och nu tillhör jag apr...
av Emmapemma
29 nov 2009, 15:15

Re: i v42+4 kom äntligen vår lilla Teo

Grattis till den lille!

Vad länge du fick gå över! Min Joel kom 16 dagar efter BF. Fy fanken för att gå och vänta så länge, men den som väntar på något gott...
av Emmapemma
27 aug 2009, 21:46

Tråd: i v42+4 kom äntligen vår lilla Teo
Visningar: 1397

Re: Någon som haft som mens men ändå varit gravid?

Ååååhhh! Heja sitamoia! Vad kul att ni är igång och försöker! Vi har just startat babyverkstaden igen vi med. Vi låg i som små rävar förra helgen så om sisådär 10 dagar så vet jag om det blev något eller ej. Vi körde ÄL-stickor direkt denna gång då det ju blev fullträff förra gången. Tänk vad coolt ...
av Emmapemma
31 maj 2009, 21:23

Kategori: Bli gravid
Tråd: Någon som haft som mens men ändå varit gravid?
Svar: 11
Visningar: 87373
Nästa

Återgå till avancerad sökning