15 träffar

Återgå till avancerad sökning

Våran 14 månaders nattning driver oss till vansinne!!!!TIPS?

Våran lilla tjej på 14 månader somnar hur lätt som helst i sin egen säng på middagen. Men på kvällen när det är dags att somna mellan kl 19-20 blir det problem. Hon "kräver" att vi ska ligga i våran säng (brevid hennes säng) och hålla hennes hand, visst de kan man väll göra har vi tänkt, m...
av tezzano
10 jun 2011, 08:10

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: Våran 14 månaders nattning driver oss till vansinne!!!!TIPS?
Svar: 6
Visningar: 11504

Re: Sovrutiner 3 månaders bebis

Min tjej är nu 11 månader, men när hon var så liten fick hon oftast somna hos oss i soffan kring 19, där blev hon ofta kvar en bra stund (mest för att vi tyckte de va mysigt) sen la vi upp henne i sin säng. I korta perioder har hon sovit emellan oss i sängen. Jag vet att det finns 1000 olika uppfatt...
av tezzano
15 mar 2011, 22:19

Tråd: Sovrutiner 3 månaders bebis
Svar: 5
Visningar: 15752

Re: Inför förlossningen- några tips för mig och partner?

När det känns som djävligast under förlossningen- tänkt att för varje värk är du en värk närmre att träffa ditt underverk :) vet att det är svårt att tänka så när de känns som man inte orkar mer, men de kan hjälpa lite. Sen skulle jag vilja rekommendera (uttjatat må hända, men ack så sannt) att ta d...
av tezzano
13 mar 2011, 11:45

Kategori: Förlossningen
Tråd: Inför förlossningen- några tips för mig och partner?
Svar: 29
Visningar: 9457

SNÄLLA HJÄLP! Plötsliga nattproblem med 11 månaders bebis!

Har en liten tjej på snart 11 mån, har fungerat jättebra nattetid hittils, har oftast sovit i sin säng och kommit över till vår säng frammåt morgonen när det är dags för välling. Men senaste nätterna har det blivit kaos här! Somnar hos oss/eller i sin säng på kvällen, sover några timmar, börjar vakn...
av tezzano
13 mar 2011, 11:27

Tråd: SNÄLLA HJÄLP! Plötsliga nattproblem med 11 månaders bebis!
Svar: 1
Visningar: 2474

Önskar jag ville ha sex, men lusten är som bortblåst!

Fick våran efterlängtade dotter för snart 6 månader sen, allt är frid och fröjd i våra liv, relativt nyligen blivit husägare,massor framtidsdrömmar, vi trivs helt enkelt med varandra och inget i vår relation är problem...förutom en sak, total avsaknad av lust till sex (för min del) Kan inte påstå at...
av tezzano
18 okt 2010, 14:23

Kategori: Minskad/ökad sexlust
Tråd: Önskar jag ville ha sex, men lusten är som bortblåst!
Svar: 2
Visningar: 7526

Re: Min 6 månaders bebis vägrar äta annat än gröt!

tack för ditt svar!! är nog som du säger, ingen anledning till oro, men ändå alltid skönt att höra fler som haft samma problem =) gör egen mat, men har även testat en del burkar. är väl bara acceptera att hon får äta gröt så de kommer ut genom öronen nu en tid , men de e ju bra roliga de små liven, ...
av tezzano
11 okt 2010, 18:08

Tråd: Min 6 månaders bebis vägrar äta annat än gröt!
Visningar: 3737

Min 6 månaders bebis vägrar äta annat än gröt!

Slutade amma vid 3,5 månad övergick då till ersättning. Började vid 4 mån med smakportioner vilket gick jättebra, varvade med gröt, morotspuré och majspuré, verkade då MYCKET populärt =) Har sedan ökat på dessa så hon fått ett huvudmål mitt på dagen med grönsakspuré och lite druktpuré som efterrätt....
av tezzano
11 okt 2010, 13:25

Tråd: Min 6 månaders bebis vägrar äta annat än gröt!
Visningar: 3737

Re: Förändrad 5 månaders bebis! Uvecklingsfas?

tack för ditt svar, tog en vecka ungefär sen är min gamla vanliga tjej hemma hos oss igen =)
av tezzano
05 okt 2010, 14:53

Kategori: Bebisens utveckling 0-12 mån
Tråd: Förändrad 5 månaders bebis! Uvecklingsfas?
Visningar: 12883

Re: Kanske en dum fråga...

Jag kokar upp vatten i vattenkokaren på morgonen, häller i en tillbringare som sen får stå i kylen. Bara att ta därifrån och värma ca 20 sek (i min mikro) men det är förstås olika beroende på mikro.
av tezzano
21 sep 2010, 14:39

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Kanske en dum fråga...
Svar: 11
Visningar: 3909

Re: Kanske en dum fråga...

Jag kokar upp vatten i vattenkokaren på morgonen, häller i en tillbringare som sen får stå i kylen. Bara att ta därifrån och värma ca 20 sek (i min mikro) men det är förstås olika beroende på mikro.
av tezzano
21 sep 2010, 14:38

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Kanske en dum fråga...
Svar: 11
Visningar: 3909
Nästa

Återgå till avancerad sökning