38 träffar

Återgå till avancerad sökning

up and go blöjor

Dum fråga det här kanske... men det här med up and go blöjor... Min tjej är nu nästan ett år gammal, och det är full fart hela dagarna. Att ligga still för blöjbyte är ju bara att glömma! Provade ett paket med up and go blöjor, och de funkar ju jättebra när hon bara har kissat. Men när det är bajs s...
av shmootchie
08 apr 2011, 09:59

Kategori: Allmänna trådar barn 0-2 år
Tråd: up and go blöjor
Svar: 2
Visningar: 1233

Re: Vad ska man ha i början?

Min bärsjal var det bästa köpet jag gjorde, utan tvekan. Den sorten jag köpte var en elastisk sjal som heter Tricot Slen. Kostar ca 600-750 kr, men absolut värt pengarna. Du frågade också ang babymonitor, det har jag också använt, sedan min dotter var ca 6 veckor gammal, och började sova i sin egen ...
av shmootchie
15 mar 2011, 07:47

Kategori: Allmänna trådar barn 0-2 år
Tråd: Vad ska man ha i början?
Svar: 6
Visningar: 1553

Re: SNÄLLA HJÄLP! Plötsliga nattproblem med 11 månaders bebis!

Skulle kunna vara en utvecklingsfas, min dotter betedde sig ungefär likadant på natten för några veckor sedan, visste inte vad som var natt och dag, och ville bara leka. Utvecklingssprånget kommer i ca 46 veckors ålder, och tror det kallas för sekvensvärlden. Då lär sig din dotter att saker och ting...
av shmootchie
14 mar 2011, 10:41

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: SNÄLLA HJÄLP! Plötsliga nattproblem med 11 månaders bebis!
Svar: 1
Visningar: 2276

Re: 10 månaders killes mat och sov vanor HJÄLP!

Det låter som om du nästan i detalj har beskrivit min situation med min dotter. Hon är nu nästan 11 mån gammal och mat och sömn har alltid varit en stor vånda för mig. Det viktigaste tipset från min sida är att släppa alla förväntningar och krav på att din son "skall" äta si eller så mycke...
av shmootchie
14 mar 2011, 10:19

Tråd: 10 månaders killes mat och sov vanor HJÄLP!
Svar: 7
Visningar: 10805

Re: Snälla HJÄLP mig, jag orkar inte mer!

Tack snälla för svar, jag antar att det är som ni säger, att härda ut några nätter, så blir det bättre sen. Det där med att börja en helg funkar nog utmärkt, då min sambo har hand om henne eftersom jag jobbar fredag och lördag natt. När söndag natt kommer är det kanske bara att inte vika och ge flas...
av shmootchie
22 dec 2010, 00:09

Tråd: Snälla HJÄLP mig, jag orkar inte mer!
Svar: 13
Visningar: 6620

Snälla HJÄLP mig, jag orkar inte mer!

Nu behöver jag hjälp, alla tips och erfarenheter ni har, för jag orkar inte mer. Min dotter är 8 mån gammal, och sover inte en hel natt. När hon var mellan 2 och 3 mån sov hon hela natten, men när hon var ca 3,5 mån började hon vakna. Jag trodde att hon vaknade för att hon var hungrig, har ju hört a...
av shmootchie
21 dec 2010, 07:50

Tråd: Snälla HJÄLP mig, jag orkar inte mer!
Svar: 13
Visningar: 6620

Re: vill inte äta mat, bara amma

Äntligen...!! ... så verkar det funka med mat igen, pure, gröt och välling, you name it!! Hon har druckit 150-200 ml välling på kvällen innan läggdags både idag och igår! Hurra! Nu återstår bara problemet med att hon vaknar varje natt... Har läst en massa hit och dit om sömnvanor, ta inte upp henne,...
av shmootchie
22 nov 2010, 22:59

Tråd: vill inte äta mat, bara amma
Svar: 4
Visningar: 6158

vill inte äta mat, bara amma

Min lilla tjej är sex månader, och vill inte äta någonting utom min mjölk. Vi började ge henne gröt vid fyra månader, men har inte funkat jättebra, bara nån halv portion om dagen. Har försökt med välling i ca en månad, och inte funkat nåt vidare heller förrän för ca två veckor sen. Då drack hon unge...
av shmootchie
15 nov 2010, 00:06

Tråd: vill inte äta mat, bara amma
Svar: 4
Visningar: 6158

Sterilisera flaskor

Hur länge skall man sterilisera flaskor och nappar? Alltså, inte hur många minuter per gång hihi, utan innan det är ok att bara diska? När jag gör välling använder jag ju inte nåt kokat vatten, det är ju bara kallvatten direkt från kranen som värms i mikron. Skall jag ändå sterilisera flaskorna? Min...
av shmootchie
09 nov 2010, 22:56

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Sterilisera flaskor
Svar: 2
Visningar: 1452

Matrutiner

Rutiner är bra med bebisar och även större barn, det vet ju alla... Problemet är bara att jag och min sambo har själva inte haft några direkta rutiner förut, och vet inte riktigt hur vi skall börja nu. Till saken hör att vi driver en restaurang, och har väldigt flexibla arbetstider, alltså inget 9-5...
av shmootchie
10 okt 2010, 21:43

Tråd: Matrutiner
Svar: 1
Visningar: 935
Nästa

Återgå till avancerad sökning