37 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: 9mån - saknar rutiner! Somnar endast vid amning...

Och ja, banan ska jag testa! Provade det för ett par månader sedan och då åt hon det inte, men nu kanske hon skulle tycka om det! Banangröt äter hon så :)
Hur gammal e din flicka föresten? :) Kram
av Linduli
13 sep 2012, 22:19

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: 9mån - saknar rutiner! Somnar endast vid amning...
Svar: 4
Visningar: 5295

Re: 9mån - saknar rutiner! Somnar endast vid amning...

Tack för ditt svar! :) Ska försöka hålla henne vaken på kvällen så att hon inte sover för sent på dagen. Glömde nämna i första inlägget att hon alltid (förutom första månaden) vägrat flaska.. Hon dricker alltså fortfarande inget annat än bröstmjölk, och några droppar vatten jag lyckas få i henne ur ...
av Linduli
13 sep 2012, 22:09

9mån - saknar rutiner! Somnar endast vid amning...

Hej! Hoppas nån kan ge mig tips! Det finns säkert redan liknande trådar men jag orkar inte läsa igenom alla så jag gör en egen. Har en dotter på 9,5mån och det känns som att vi saknar rutiner helt. Skulle vara skönt att få fasta rutiner, men genast det känns som att vi börjar få nån slags rutiner, ä...
av Linduli
13 sep 2012, 15:41

Re: Förlossning på g..?

Jag har känt precis samma som dig de senaste veckorna. Molande irriterande "mensvärk". Nu har det börjat komma oftare och göra lite mer ont än tidigare, men fortfarande endast "hm vad är det som värker" känsla, gör inte jätteont. Jag är nu i vecka 40 (39+1) och bara väntar på att...
av Linduli
22 nov 2011, 13:10

Kategori: Förlossningen
Tråd: Förlossning på g..?
Svar: 2
Visningar: 2061

Re: 1,5 cm öppen + mensvärk

Ja jag hoppas också att jag inte är en av dom, det måste vara jobbigt. Är tillräckligt jobbigt som det är nu när det är svårt att svänga sig på natten osv... Vill ha vår bebis nu :) Jag har ganska låg smärttröskel tror jag, tycker "allt" gör ont, så jag tror att det som gjorde ont för dig ...
av Linduli
05 nov 2011, 12:22

Tråd: 1,5 cm öppen + mensvärk
Svar: 5
Visningar: 5391

Det kan alltså vara väldigt olika då... Men intressant att höra hur förlossningen börjat för andra! :) Jag har molande mensvärk lite från och till.. och så skär det till ordentligt i nedre delen av magen ibland, men det tror jag är foglossning (det sa läkaren). Men inga regelbundna värkar ännu. Hur ...
av Linduli
04 nov 2011, 15:04

Ingen?
av Linduli
04 nov 2011, 12:52

1,5 cm öppen + mensvärk

Hej! Är i v 36+3 och i förrgår när jag var hos läkaren sa hon att jag är 1,5 cm öppen och att det verkar som att bebisen kommer tidigare än beräknat. Jag frågade hur mycket tidigare och hon sa att hon gissar på ca en vecka tidigare, men det kan också vara "imorgon" och är inte heller ömöjl...
av Linduli
03 nov 2011, 16:11

Re: Yrsel och huvudvärk

Hej! Jag har upplevt ungefär samma sak som du nu flera gånger redan, och jag är bara i vecka 7. Innan jag visste att jag var gravid trodde jag att jag plötsligt börjat lida av panikattacker eller nåt sånt, men nu tror (och hoppas!!) jag att det beror på graviditeten, eftersom det verkar vara ganska ...
av Linduli
29 mar 2011, 16:46

Kategori: Allmänt om sjukdomar och symtom
Tråd: Yrsel och huvudvärk
Svar: 9
Visningar: 19377

Re: Blodiga flytningar :( Hjälp mig!

Jag badade inte för säkerhetsskull... bäst att vara försiktig, skulle ångra det sen om det hände nåt.. Hoppas verkligen att vår tur också kommer, känns lite hopplöst efter 2 missfall. Men verkar ju som det är ganska vanligt, så bara det inte kommer ett tredje så klarar vi oss utan att deppa totalt.....
av Linduli
06 jan 2011, 22:37

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Blodiga flytningar :( Hjälp mig!
Svar: 11
Visningar: 1609
Nästa

Återgå till avancerad sökning