684 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Bebis-snack!

Hej på er tjejer! Har bara en fråga, min son har börjat dreggla (har knappt alls gjort det innan). Tuggar mycket på snutten och sina händer. Såg igår en vit kula på tandköttet, där kindtänderna ska sitta sen. Är detta möjligtvis en tand som är på G eller är det en blåsa? Vad tror ni? Den är vit och ...
av Barn är underbara
23 aug 2011, 22:17

Kategori: Majföräldrar 2011
Tråd: Bebis-snack!
Svar: 629
Visningar: 54128

Hej tjejer har inte vart här på länge. Min Wilmer växer han med vill alltid sitta upp iknät och titta. Sover fortf kanon på natten och det är skönt. Vet att det inte är så med alla små. Min äldsta son sov skitdåligt. Wilmer somnar ca 21:30 och vaknarca3:30 och äter sedan vaknar han mellan 9-10 på mo...
av Barn är underbara
10 aug 2011, 22:58

Wilmer håller också nacken mycket bra nu. Älskar att sitta upp i knät eller att stå. Men han är fortfarande en lugn kille, och hans skrik är lågt inte alls så högt som de andra barnens. Så lustigt att hans temperament är som i magen och att han är kvällspigg samma som i magen. :D Min älskling!!! Jag...
av Barn är underbara
02 jul 2011, 21:50

En fråga till er. Jag har fått mer i Sgi peng från försäkringskassan, än vad jag trodde. Ska jag ringa dem och kolla eller ska jag inte bry mig. Vill ju inte bli återbetalningsskyldig. Det rör sig om ca 40kr/dag. Eller hur mycket drar de i skatt jag trodde det var 30% men det kanske är mindre? Nån s...
av Barn är underbara
30 jun 2011, 21:07

Glöm inte att alla barn är unika. Man SKA inte jämföra barn, är anti BVC på det sättet. Visst är det bra att man har koll för kraftiga avvikelser eller förseningar. Men man ska inte stressa föräldrar och barn. Man går ifrån det mer och mer (läser till lärare för yngre barn) förskollärare att se typi...
av Barn är underbara
30 jun 2011, 21:04

Re: BVC tråden

Wilmer växer han med
Senast vi var hos BVC var han 4 veckor och 5 dagar

Födelse vikt 360g nu: 4780 g
Födelselängd 51 nu: 56 cm
födelse Huvudmått 33cm nu: 38,5cm obs var visst väldigt klämd efter förlossningen.

Underbart att han börjat le och jollra :D Man blir så lycklig av att få gensvar.
av Barn är underbara
23 jun 2011, 21:56

Tråd: BVC tråden
Svar: 79
Visningar: 8157

Re: Majmammornas FL-berättelser

Å Neallie blir helt rörd när jag läser din berättelse. Vad du kämpade!!! Underbart att de är här våra små nu och att vi kan glädjas över dem och deras framtid tillsammans med oss.
av Barn är underbara
23 jun 2011, 21:46

Tråd: Majmammornas FL-berättelser
Svar: 160
Visningar: 17277

Jag tyckte inte alls att det var så jobbigt att få Isabelle att sluta med napp. Visst saknade hon den, men hon kom över det snabbt. Nappen var så värdefull för henne. Hon kunde lättare somna på egen hand än hennes bror som inte hade napp. Tycker fördelarna överväger. Wilmer tog nappen redan på bb. H...
av Barn är underbara
13 jun 2011, 12:04

Förstagångare, tyckte också det kändes konstigt när mannen skulle iväg till jobbet. Vi som haft det så mysigt tillsammans hemma. Jag har ju tre barn, men det känns lika speciellt denna gång som med de andra. Håller också fortf på att lära känna lillemannen. Det kan ta lite tid och när de första leen...
av Barn är underbara
07 jun 2011, 12:06

Re: Majmammornas FL-berättelser

Stort grattis till er som fått. Blir så berörd av alla fl historier, vackert att föda barn. Trots läskigt lavemang och mammas vrål.
Tänk att den dagen för alltid finns i era hjärtan, dagen då h#n kom till världen.
kram
av Barn är underbara
07 jun 2011, 11:58

Tråd: Majmammornas FL-berättelser
Svar: 160
Visningar: 17277
Nästa

Återgå till avancerad sökning