16 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Redan bestämt för KS

Åh vad skönt att ha läst den här tråden och veta att man inte är ensam! Jag har också redan bestämt mig för KS (är i v.8 nu) och det hade jag redan bestämt långt innan jag blev gravid. Är livrädd för vaginal förlossning, speciellt för smärtorna som kommer EFTER (har hört att den smärtan ska vara mkt...
av mamasandra
08 nov 2010, 13:49

Kategori: Förlossningen
Tråd: Redan bestämt för KS
Svar: 16
Visningar: 3455

KS-berättelser!

Hej! Startar den här tråden för att vi som vill ska kunna diskutera kejsarsnitt :) Ni som har gjort snitt, dela gärna med er av era förlossningsberättelser! Hur ont gör det att sätta i katetern, och hur ont gör spinalbedövningen? Hur mådde ni efter snittet?
av mamasandra
05 nov 2010, 01:06

Kategori: Min bebis föräldragrupper
Tråd: KS-berättelser!
Svar: 0
Visningar: 940

Re: Berätta?

Jag vill verkligen berätta för alla NU NU NU! :) men försöker hålla mig till v.12 ... är väl drygt 4 veckor dit nu... Så det kan man väl stå ut med? Eller?

Är det någon av er som redan hunnit berätta?
av mamasandra
04 nov 2010, 15:02

Kategori: Juniföräldrar 2011
Tråd: Berätta?
Svar: 86
Visningar: 7976

Re: Mår dåligt på jobbet

Je78: Tack för ditt svar :) Nu känns det som det klarnat upp lite för mig. Äntligen! Skickar man med sin deklaration när man söker mammapenning? Hur som helst så räknar jag ändå med att bara få det lägsta, eftersom jag inte haft någon fast anställning. Malin_90: Ja, det känns verkligen som jag gjord...
av mamasandra
30 okt 2010, 11:59

Kategori: Ekonomi & Jobb
Tråd: Mår dåligt på jobbet
Svar: 7
Visningar: 6263

Äsch, jag gav upp. Vaknade varje morgon med magsmärtor och grät när jag skulle sova, var en plåga att sätta sig på tåget för att åka dit och väl där var det ju inget kul. Känner en enorm lättnad just nu :) fyyy vad skönt! Klart man ska ge allt en chans.. men ja. Jag har eventuellt möjlighet till ett...
av mamasandra
29 okt 2010, 14:21

Precis, det känns verkligen inte bra att jobba där eftersom jag vantrivs och mår dåligt, det tar emot för mycket :( frågan är när jag borde säga upp mig isåfall... Tyvärr har jag inte jobbat så mycket innan, har mest pluggat och haft lite småjobb i korta perioder här och där. Jag har frågat om A-kas...
av mamasandra
27 okt 2010, 21:23

Mår dåligt på jobbet

Hej alla! (varning för lång text, men hoppas ni kan hjälpa mig...) Min situation är just nu såhär. Jag är gravid (v. 7) och har precis fått ett nytt jobb som är hyfsat välbetalt, så därför kunde jag inte tacka nej när jag fick det. Det ända jag hade i tanken "börja spara ihop pengar till bebis!...
av mamasandra
27 okt 2010, 20:28

Re: Gravid och nytt jobb, hjälp!

Glömde lägga till att arbetstiden är heltid. 8 timmar om dagen.
av mamasandra
25 okt 2010, 19:12

Tråd: Gravid och nytt jobb, hjälp!
Svar: 8
Visningar: 10434

Re: Gravid och nytt jobb, hjälp!

Tack för svar, Elin :) Det låter bra det där tycker jag! Men jobbet jag har är inget fysiskt tungt jobb, men det är tungt och stressigt ändå, och jag känner redan hur det krampar i magen och ångesten stiger :( när jag gick hem från jobbet idag fick jag obehagliga smärtor i magen. (hade min första jo...
av mamasandra
25 okt 2010, 17:04

Tråd: Gravid och nytt jobb, hjälp!
Svar: 8
Visningar: 10434

Re: När ska man säga till m.m??

Hej :) Jag är också lite i samma sits, vet inte heller när det egentligen är dags att berätta för chefen... jag har precis fått nytt jobb (börjar på måndag) och jag har vetat om min graviditet i drygt 1 vecka nu... Jag tänkte iallfall försöka hålla tyst så länge jag kan, då mitt jobb inte är tungt p...
av mamasandra
20 okt 2010, 12:38

Tråd: När ska man säga till m.m??
Svar: 5
Visningar: 4442
Nästa

Återgå till avancerad sökning