41 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Hjälp! v.27 och magsmärtor!

Tack så mycket för svaret! :) Mig gav de inget annat än pamol som inte hjälper alls :( Men det börjar bli bättre och bättre så.

Vad roligt! Hoppas bebisen vill titta ut snart och att ni får en fin fin sommar :D
av EmP
16 jun 2011, 19:56

Kategori: Hälsa under graviditeten
Tråd: Hjälp! v.27 och magsmärtor!
Svar: 3
Visningar: 8534

Hjälp! v.27 och magsmärtor!

Hej! Jag är gravid i vecka 27 och i förrgår kväll fick jag otroligt ont högst upp i magen och i ryggen, det spred sig sen under natten ner i magen och ner i ryggen. Hade konstant ont och emellanåt fick jag så ont att jag skrek i kudden och grät! Jag och min man åkte in till akuten där jag fick ta ur...
av EmP
16 jun 2011, 13:08

Kategori: Hälsa under graviditeten
Tråd: Hjälp! v.27 och magsmärtor!
Svar: 3
Visningar: 8534

Re: GBG Sommarbebis 2011

madddee: Ja vi fick ett andra ultraljud eftersom vi blev flyttade 3 veckor efter första ultraljudet vilket var väldigt underligt. Vi hade räknat från sista mensen men den hade visst hoppat över 1 månad innan jag blev gravid haha. Så för mig kändes det ju väldigt underligt men som vår läkare sa "...
av EmP
30 apr 2011, 15:03

Kategori: Gravid forum
Tråd: GBG Sommarbebis 2011
Svar: 80
Visningar: 6081

Hej hej!
Tänkte bara sticka in och önska er alla en riktigt fin valborg nu i helgen! Och berätta att vi var på vårat andra ultraljud igår och fick veta att vår lilla sommarbebis kommer att bli en liten flicka :D Hoppas alla andra GBG bebisar har det bra inne i magarna! Kram
av EmP
29 apr 2011, 16:26

Re: Kejsarsnitt p.g.a. förlossningsrädsla

Jag har svår förlossningsrädsla och tog upp det med min barnmorska och fick remiss till aurora. Fick gå dit tidigt (de har stängt under sommaren) och fick redan på första samtalet bestämt att få snitt. Jag vet inte om det bara var väldigt lätt för mig att få snitt och att alla historier om hur svårt...
av EmP
14 apr 2011, 16:59

Kategori: Augustiföräldrar 2011
Tråd: Kejsarsnitt p.g.a. förlossningsrädsla
Svar: 10
Visningar: 3346

Re: Hur lång tid?

Jag vet inte heller vad jag är rädd för och inget tjafsade emot det :) Det ska nog gå bra!
av EmP
14 apr 2011, 16:42

Kategori: Kejsarsnitt
Tråd: Hur lång tid?
Svar: 6
Visningar: 4372

Re: Hur lång tid?

Var hos aurora för någon vecka sen tror jag det var, samtalet brukar ta ca 45 min och för mig tog det 15 min innan jag fick veta att jag skulle få snitt. Hon sa att man aldrig kan tvinga någon som verkligen är rädd till att föda vaginalt! Stå på dig bara. Min aurorabarnmorska sa att hon jobbat där i...
av EmP
10 apr 2011, 11:27

Kategori: Kejsarsnitt
Tråd: Hur lång tid?
Svar: 6
Visningar: 4372

Jo här är det bra är bara lite fundersam sedan vårat RUL där vi blev flyttade typ 3 veckor vilket var väldigt, väldigt konstigt. Vi blev flyttade från augusti in i september! Men hon som gjorde ultraljudet sa att vi skulle ta det med en nypa salt då hon själv tyckte det var svårt att mäta ordentligt...
av EmP
10 apr 2011, 11:12

Har redan skrivit i början av tråden men man kanske kan ta o hoppa in o va lite social igen. Bor på hisingen. Hur är det med er? :)
av EmP
09 apr 2011, 18:07

Re: Våra magbilder

Dum spiro, spero: Ska ta o kolla då :) Vi har fått planerat snitt på grund av förlossningsrädsla, barnmorskan tyckte det var det bästa eftersom jag knappt kunnat sova om nätterna på grund av det :( Men nu mår jag bättre då jag vet att alternativet finns där om jag vill ha det. Vi har nästa ultraljud...
av EmP
01 apr 2011, 15:17

Kategori: Augustiföräldrar 2011
Tråd: Våra magbilder
Svar: 247
Visningar: 20149
Nästa

Återgå till avancerad sökning
Annons: