104 träffar

Återgå till avancerad sökning

dikt till pappsen!

tänkte göra en tavla till pappsen från lill tjejen i julklapp, skulle vara så fint att sätta in en dikt eller ordspråk i samma ram.
någon som har nån bra dikt på lager? som handlar om pappor

tack
av tokkär
24 nov 2008, 18:36

Kategori: Tips
Tråd: dikt till pappsen!
Svar: 1
Visningar: 3059

Re: kände ni detta när de starta för er?!

jag kände lite på morgonen som om jag hade ätit någonting konstigt, bara lite lätt. och dagen efter mitt på dagen föddes min dotter, så visst kan det vara på G inom nån dag.
Lycka till när det väl sätter igång!
av tokkär
21 nov 2008, 14:23

Kategori: Gravid forum
Tråd: kände ni detta när de starta för er?!
Svar: 4
Visningar: 461

vända på dygnet

hej min lilla har helt plötsligt börjat vända på dygnet, hon är snart 4 månader. funderar på om det är mjölken som inte räcker??? eller jag vet inte, hon sover ju mycket på dagtid annars också men nu har hon helt plötsligt jätte svårt att sova på natten och vaknar varje timme. och ska snutta lite se...
av tokkär
21 nov 2008, 14:18

Kategori: Barn 0-2 år
Tråd: vända på dygnet
Svar: 2
Visningar: 1266

Re: Kan man känna bebisens puls utanpå sin egen mage??

Jag tror bebisen har hicka! det känns som ett litet hjärta i magen. min bebis hickade jättemycket i magen spec på kvällarna:) det gör hon än:)
man kan inte känna/höra bebisens puls/hjärtljud annat än med en sån där apparat som BM har. och det går fort.
av tokkär
16 okt 2008, 11:21

Tråd: Kan man känna bebisens puls utanpå sin egen mage??
Svar: 11
Visningar: 17776

Re: till er som fött , en fråga

ja det gör ont, men det är ett konstigt ont, går inte att beskriva och det är så värt det, skulle göra om det tusentals gånger och då bebisen kommer ut så går allt över på en sekund.
födde också utan smärtlindring.
av tokkär
16 okt 2008, 11:17

Tråd: till er som fött , en fråga
Svar: 13
Visningar: 846

Re: blödning.. orolig.

Jag blödde också i v6-7 kan vara så att moderkakan fäster och då kommer det en liten blödning. Jag har fått missfall förut och då hade jag också rejält ont innan så jag visste att det var på G:( det kändes så inom mej. så den här gången jag återigen började blöda fick jag ju panik, orkade inte med e...
av tokkär
16 okt 2008, 11:13

Tråd: blödning.. orolig.
Svar: 20
Visningar: 2869

Avtryck av små händer och fötter:)

Hej
jag skulle vilja göra avtryck av de små händerna och fötterna. nån som har gjort det? vad använde ni för material, färg osv?
av tokkär
13 okt 2008, 13:56

Kategori: Allmänna trådar föräldrasnack
Tråd: Avtryck av små händer och fötter:)
Svar: 3
Visningar: 3674

Ge inte upp

Hej jag vill bara skriva av mig lite, är nämligen så lycklig att allt fungerar som det ska med amningen (äntligen) höll verkligen på att ge upp där ett tag i början. men envis som man är så skulle det bara funka. min mamma var på mig och sa att jag ju faktiskt INTE behöver amma till varje pris, man ...
av tokkär
05 okt 2008, 12:01

Kategori: Barn 0-2 år
Tråd: Ge inte upp
Svar: 2
Visningar: 670

Re: hur många använder amningsnapp?

Ja tycker också att den är SUPER, jag har aldrig haft problem med den, som t.ex. mjölkstockning osv. fungerar jätte bra för oss!
Lillan får helt enkelt inte tag om bröstet annars. och det är just vänster bröstet som bröstvårtan är lite intryckt på, höger tar hon utan napp och utan problem:)
av tokkär
05 okt 2008, 11:36

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: hur många använder amningsnapp?
Svar: 15
Visningar: 9694

Re: Tvättlapp eller vatten & tvål?

jag har en liten skål med varm vatten i eller så blöter jag några vanliga tvättlappar med bara vatten och tvättar med. och torkar med en torr handduk eller tvättlapp efteråt.
av tokkär
08 sep 2008, 11:21

Kategori: Nyfödd, amning & flaskmatning
Tråd: Tvättlapp eller vatten & tvål?
Svar: 12
Visningar: 1441
Nästa

Återgå till avancerad sökning