1416 träffar

Återgå till avancerad sökning

Re: Tjena! Vars är gamlingarna? :)

Coolt att logga in för första gången på typ ett år och se den här tråden det första jag gör :) .
Kul att tjuvkika in här ibland! Heja ni som planerar/är gravida!
av Strumpan
05 aug 2013, 23:42

Kategori: Familj & livet som förälder
Tråd: Tjena! Vars är gamlingarna? :)
Svar: 11
Visningar: 4664

Re: Hon biter mig! Sluta amma?

Vad skönt att det löste sig! Jag tänkte precis skriva att dom oftast slutar ganska snabbt med bitandet, dom testar oftast bara hur det känns. Det jag har gjort, förutom att skrika till av smärta, är att när jag har känt att barnet är på väg att bita till så stoppade jag in fingret i munnen på bebise...
av Strumpan
27 nov 2011, 22:04

Kategori: Barns sömn & matvanor 0-2 år
Tråd: Hon biter mig! Sluta amma?
Svar: 9
Visningar: 3394

Re: Svullen mage

Grattis till graviditeten! Det är oftast stor skillnad på magen den andra graviditeten, det första barnet har ju tänjt ut det mesta redan och musklerna har blivit lite försvagade. Det märks mest skillnad i början, sen kommer kroppen ikapp igen. Sen om det är tvillingar eller inte är det väl bara att...
av Strumpan
29 sep 2011, 10:19

Kategori: Kroppen & gravidkost
Tråd: Svullen mage
Svar: 2
Visningar: 2240

Re: Svampinfektion

Jag har inte hört talas om att det skulle ge svamp, det är nog snarare bra att du ligger där och luftar ;) .
av Strumpan
29 sep 2011, 10:05

Kategori: Bli gravid
Tråd: Svampinfektion
Visningar: 551

Re: Nonchalerad p g a gravidmagen ?

Oooo ja. Tyvärr så tror jag att det där fenomenet är rätt vanligt :( . Det är så otroligt frustrerande! Jag blev tom bortplockad från obligatoriska kurser ett par månader innan jag gick hem. Sätt ner foten! Tala klarspråk och berätta hur du känner och att du inte accepterar behandlingen. Visst kan d...
av Strumpan
22 sep 2011, 01:43

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Nonchalerad p g a gravidmagen ?
Svar: 1
Visningar: 500

Re: Så arg på Barnmorska på BB!!!!

Det där låter helt absurt! Hon får absolut inte göra så! Hon kan ju inte veta vilken relation ni har med dom som kommer på besök, om inte ni berättat det innan. Att du dessutom skrivit att ni vill godkänna alla besök innan gör det ännu mera fel! Jag hade ringt till ansvariga på BB och berättat vad s...
av Strumpan
22 sep 2011, 01:21

Kategori: På G till BB
Tråd: Så arg på Barnmorska på BB!!!!
Svar: 4
Visningar: 4319

Re: Uppstötningar så hon tappar andan...

Jag känner inte riktigt igen mig för min dotter spydde. Det låter lite läskigt och väldigt jobbigt tycker jag och jag förstår om du blir rädd om det verkar som hon inte får luft så bra. Jag tycker att du ska prata med BVC igen och stå på dig. Förklara hur du upplever det och håll absolut inte igen, ...
av Strumpan
16 sep 2011, 23:51

Kategori: Kolik & barnsjukdomar
Tråd: Uppstötningar så hon tappar andan...
Svar: 6
Visningar: 27697

Re: Vad tror ni??

Håller med dom övriga. Jag får alltid såna symtom när jag börjar med (nya) p-piller.
av Strumpan
11 sep 2011, 23:22

Kategori: Allmänna trådar om graviditet
Tråd: Vad tror ni??
Svar: 3
Visningar: 844

Re: När Ozzy kom till världen.

Grattis till sonen!
av Strumpan
05 sep 2011, 15:12

Kategori: Min förlossning
Tråd: När Ozzy kom till världen.
Visningar: 3455

Re: Gravid?!

Jag vill inte vara tråkig men det är kanske kroppen som börjar starta upp och att det är mensen som är på gång? Försöker ni bli gravida igen?
av Strumpan
28 aug 2011, 19:52

Kategori: Bli gravid
Tråd: Gravid?!
Visningar: 580
Nästa

Återgå till avancerad sökning